Just do it!

Just do it!

torsdag 29 maj 2008

Rapport...

Hej mina ljuva vänner!
..som så tryggt återkommer hit och ger er tid att stanna till och göra min dag!!!
Tack!!!

Jag har fullt upp och njuter av sol och grönska och blommor och ja, så kämpar jag mot bladsöss!
De håller på att ta kål på mig...Alltså jag är livrädd för löss av alla dess slag..:)
...hur blir ni av med dem?!?
Jag har testat såpa och skulle blanda i sprit som jag läste någonstans, vilket jag inte hade hemma, utan det fick bli Gammel Dansk...*fniss*...man tager vad man haver..:)
Men jag börjar allvarligt ana att de gillar just det..!!
Vi får se..;)

Lite blandade bilder blir min hälsning...

Sneak peek på min min blivande fönstervägg...åhhh, det blir så fint!!
för många år sedan satt de i ett växthus i norrland, nu pryder de min övervåning...*Roligt*en av familjens fyra nykomlingar...Sedrik...en vecka gammal...
visst är han söööt!!...min Daniels favorit...
i skuggan av trappan tittade jag mot min vita vägg...
Rost gillar jag...dessa gjorde min man för ganska många år sedan...
de pryder alltid sin plats..:)
denna har även fått flytta ut. Ett gammalt ben från min mormors spis. Jag hittade det i grunden till deras hus för några somrar sen. Speciellt tycker jag, eftersom huset revs någongång på femtitalet.
nu får det vaka med oss i uteplatsen och skänka oss glädje..:)
Bara en vy...här inne drömmer jag om min alldeles egna butik..!...Vem vet?!?

En fridfull fredag till er alla...och en alldeles underbar helg!
Jag ska göra lite diverse roliga saker...men det berättar jag sen..;)

Största kramen till er och kom ihåg att...
det finns inget gott eller ont som inte tanken har skapat!!

40 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Alldeles, alldeles underbara bilder !!! Fönstret är så vackert...

SÅ söt han är, lille Sedrik!

: )

Om du öppnar butik,så kommer jag direkt..!

; )

Många varma kramar till dig!

/ Jenny

<3

Malin - I min trädgård sa...

Vad inspirerande - tack!

Hannis sa...

Vilken liten söt!Mjukhet!
Din vägg av fönster ser vacker ut!
Förstår att du är nöjd.

Ha en fin helg//Kram Hannis

Kamomilla sa...

Denne sedrik är ju bara för go´...

En egen butik? Oj, det skulle väl vara så underbart...

Anonym sa...

Såå ljuvliga bilder igen..!
Blir alldeles avundsjuk på din fönstervägg..och butik drömmer jag också om...
Ha en riktigt skön helg!

Marie sa...

Jag har också använt såpa mot lössen, kanske skulle blanda i lite Gammel Dansk jag också, hihi. Du får tala om hur det går!!

Jag säger bara Wow, fönsterväggen ser såååå vacker ut, jag får nästan gåshud!! Längtar redan tills vi får se mer!!! Jag ska få en fönstervägg i utbygget, lycklig!

Underbara bilder som alltid hos dig Goa, Sedrik var en riktig liten sötnos! Har din man gjort de stolarna också, kan han allt? Måste visa min man, hihi.

Din helg låter spännande! Ser fram emot att höra mer!

Ha den allra bästa av helger!
Kramar Marie

My Lovely Things sa...

hej min vän!!
dina bilder är alltid balsam för själen..så otroligt vackert..jag blir alldeles varm och lugn i mitt inre..
du är så bra på att fota..du får fram allt det vackra så bra..du har ett ljuvligt hem..fönsterväggen ser så inbjudande ut..

Så söt liten kisse...
Så spännande med en butik..
Ha det så gott..
kram anna

Det lantliga hemmet sa...

Vilka underbara bilder och fönsterväggen är ju helt ljuvlig en sådan hade man inte tackat nej.. åhh planer på att öppna egen butik då kommer jag på en gång.. Önskar dig en skön helg Kramar karro

H ennA sa...

Hej Goaste gumman!
En liten hälsning från mig..kikar in hit regelbundet men..nu när det är så fint väder ute så "hinns" det inte riktigt med att kommentera..
Här finns alltid något fint att låta ögonen vila på! Vackra detaljer, spännande vrån och ett helt ljuvligt uterum! Världens sötaste liten Sedrik! Man kan ju inte låta bli att förälska sig i den lilla lurviga varelsen :-)
En av våra katter har varit på villovägar i en vecka nu och oron finns i hjärtat, hoppas så att hon hittar hem och mår bra...
Helgen står för dörren och det har lovats värmebölja..hoppas du får en härlig helg! Och söta du...ta emot nu..

den största kramen från mig! :-)

/ Anne

Unknown sa...

Åh så fantastiskt härliga bilder!!
Så söt han är sedrik!!!!
Bloggar runt och kikar på alla vacker inspiration och överallt är det så mysiga sommar bilder och :
Sommaren är verkligen sååå härlig! Ha en fin helg! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Unknown sa...

Godmorgon Du goa Gúa,

Tack för hälsningen. Den värmde.

Klart att du skall öppna butik. Du är ju jätteduktig och har en man som är lika duktig. Det är bara att sätta igång.
Vilket vackert bord och stolar han gjort!

Blir lite avis när jag ser att även Du får en fönstervägg.
Bara älskar fönsterväggar, de är sååå underbara. Drömmer.....

Ju mer jag ser av ditt hem, ju mer impad blir jag.

Tänk att Du hittade det fina "benet" förknippat med gamla fina minnen av svunnen tid med mormor. Betyder mycket!!!!

Snart dax för att se ditt vackra hem i någon tidning rycker jag.

Krama den ljuvliga lille Sedrik från mig. Det är något visst med små djur babisar. Mitt hjärta blir varmt, känner en sån harmoni med djur. Konstig?????

Nu skall du låta drömmen bli till verklighet, jag blir första kund.
Du kommer att lyckas så bra, jag känner det på mig.
Din fina och mjuka utstålning får värsta kund att smälta.

Tänker på dig och vill inte tjata men min dörr står alltid öppen det vet Du.......
När kommer Du?????

Kramisar Jeanette

spetsar och änglar sa...

Åhhh vilka vackra bilder!Och Sedrik är ju helt underbar!

Brukar blanda t-röd med såpa mot dom där eländiga lössen.Men hjälper inte det så brukar det bli någonting i giftväg.Det beror på hur många dom är...............
Jag vet att det är inte så bra att använda sådana medel :(Men vad gör man!Ibland blir man ju desperat!!!!!

Ha en härlig dag ute i solen
Kram Helène

hemtrevnad marie sa...

Vackra bilder som alltid!!
Det kommer att bli såå fint med fönsterväggen!!
Visst ska du öppna butik där!
Man ska följa sina drömmar om man kan....själv öppnade jag en liten antik/dekormålningsbutik för 7år sedan...tyvärr ligger den nere just nu eftersom jag ingen lokal har ännu på gården...men drömmer om att öppna i mitt gamla magasin(Du kan läsa om det i mina äldre inlägg)
Man måste våga för att vinna!
Ha den bästa helgen... kramar till dig!

Inspiration i vitt sa...

Hej på dig du gulliga.
Det där med lössen var ju inte så roligt,kul att du matat dom med sprit så att dom blir alldeles förvirrade och kanske går in till grannen hahaha.
Ser fram emot din fönster vägg,förstår vad vackert det kommer att bli.
Kattungen är ju så söt så att jag vet inte vad.
Ska vara med på ett stort loppis i helgen som jag är med och arrangerar(hoppas på att bli av med lite saker så att jag kan köpa nya hihi)
Ja tänk vad tankens kraft är stark man väljer ju faktiskt sina tankar fast det inte alltid är så lätt.

Må så bra och kram hela da`n/Ingela B.

MiaMaria sa...

Hej!

En ny stjärna har flyttat in till er så himla söt.........

Och gissa om man är lite avis på dina fönster Goa...men vi får se kanske min man kan hjälpa mig.....

Vi har samma tanke du och ja vi får se om vi kan göra något åt det..........hoppas och tror!!!!!

HA´nu det så gott Goa och njut av allt det vackra du har omkring dig.

MiaMaria

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vilka fina bilder, och vilken underbart söt kattunge :) Det är som choklad för själen att titta på de små liven :)

Mina´s This´n´That sa...

ooooohhhhhh, what a looovely sweet nice little kitty ....
mina xoxoxo

Sallys hus sa...

hallå goaste vännen!!

En egen butik!!!
Ååå....det hoppas jag verkligen att du öppnar.......då sätter jag mig på kvasten och flaxar dit i ett hujj........fniss....
Såååå söt liten pytte ni fått!!!
Såg inte vad det var först!!!
bara en liten hårboll!!!

Sååå fint det blir med era fönster...
Mina tårar rinner då jag läser det fina inlägget om era vänner.
Tänk att det finns sånna människor!!!
Som har så mycket kraft o kärlek att ge till svårt utsatta barn!!!
Det är tur det!
Jag funderade för några år sedan på fosterbarn....kom i kontakt med en som jobbade med akuta placerinagar.
De hade en liten kille på 8 månader som behövde nytt hem blixtfort.....
Jag kom fram till att för min egenskull var det bäst att låta bli......jag vet att den pojken skulle fått det bra hos oss.....för bra kanske......jag skulle nämligen aldrig klarat släppa honom i från mig.
Jag vet i från djupet av mitt hjärta att jag skulle kunna älska ett barn som inte är mitt lika mycket som jag älskar mina egna....
Därför har jag kommit fram till att jag inte skulle klara av att ta emot fosterbarn....men jag beundrar dem som gör det.....

Ha en dunder mysig helg nu!
Kram katarina

Les Cotrions sa...

How beautiful pictures! I've spent my summer holiday in Sweden two years ago and I really enjoied your country! And I really love your blog...even if I can't understand your language! Can I insert your link in my blog??
Ciao ciao from Italy

Vale

hlíf sa...

åh kan du inte visa alla kissarna? eller är det bara en? puss & kram

My White Cottage sa...

Åh, Gúa... Det är som balsam för själen att titta in här hos dig! Alla dina underbara bilder från ditt ljuvligt vackra hem... lovely! Är så nyfiken på fönsterväggen - är så säker på att det kommer bli såååå himlans fint!!!

Är hemma idag med William som fick hög feber igår... Hoppas det går över fort!

Hoppas du och din härliga familj får en underbar helg. Njut av vårt soliga och fina väder!

Jag har en utmaning till dig hos mig - men bara om du har tid och lust!

Puss o kram från Jenny

PS. En butik "där" skulle bli hur bra som helst, jag är övertygad om att det blir så en dag! :)

lottens vita och gröna sa...

hallå goavännen! din trädgård är som ljuv musik, så levande och ständigt med nåt på gång! roststolen är ju helt underbar, rost har jag massor av i minna sinnen...älskar rost! gu så ballt med det gamla spis benet, så vackert där på uteplatsen, ropandes dess hisoria och lycka att få vara med och bli beundrad!du den kissemissen är ju alldeles bedårande, förstår daniel, snusa i den goingens päls mmmmmm!
om man visualiserar sina drömmar regelbundet så går det ...tänk mycket på din butik, snart ses vi där! ha det såååååå gott vitalakriskvinna, p&k från en med albylfärg...lotten

lottens vita och gröna sa...

pst jag igen du fönsteret är ju sååååååååååååå fint, spännande, då blir vi med vägg samtidigt, hihi! kramilikram

lottens vita och gröna sa...

pst pinsamma jag, du lössen drar du av med handen...spola av med vatten, de kan inte klättra, haha...bästa och absolut det mest miljövänliga, bara vatten...hård stråle

Maria sa...

Åh, villka vackra bilder vi får se ifrån ditt hem!
Kattungen var supersöt!!!!!

inga Heiddal sa...

Goa vännen !! Nu er de bara 6 dagar och så ska vi drekka rödvin och pråtta hela natten... KAN INTE VÄNTA LENGRE...er de bara en kattunge eller?? Hind blev so glad när hun kommer. Ha en trävlig helg tjejen.. klems INGA

Granne med Selma sa...

Idag har våran lilla katt Signe varit till veterinären och steriliserat sig... hade varit underbart kul att få kattungar igen, men maken sa nej. Vi har redan två så det får räcka:-)
Stor kram till deig och tack för att du visar så många vackra bilder idag:-)
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh det är en fröjd för ögat att komma hit! Så mycket vackert :)
Det ser ut att vara väldigt fint med det gamla fönstret!
Hoppas du får en bra helg.
Kram!

White Season sa...

Å jag bara älskar dina bilder... så vackra underbar trädgård du har och härliga blommor. Och lilla kissungen bedårande...ååååå.
Tusen kramar på dig och njut av helgen, nu ska jag gå ut och ta en kopp thé innan solen går ner... Kram igen Malin

Krusidull sa...

Ännu ett väldigt ro fyllt och fint inlägg,gillar verkligen att besöka dig.
Krusidull

Linneagården sa...

Du ger glädje, inspiration & en gnutta eftertanke i dina vackra inlägg.
Önskar Dig oxå en jättehärlig helg & fortsätt att njuta av den sköna försommaren.

Kram till dig /madelene

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Jammen så fin en blogg og maaange vakre bilder. Jeg bare nyter av herlige møbler, saker og ting. Vakkert for mine øyne !
Ha en flott helg
Klem

Änglahem sa...

Hej du goa!

Nämen vilken liten sötnos, Sedrik!

Ville bara titta in och önska dig en skön helg!

Kram, Ulrika

Mjuka sa...

Alltid ögongodis hos dig Goa!!
Kramar M

Katta sa...

Åh! Sedrik är så söt så jag blir tårögd.Vilka vackra rostiga möbler din man gjort, ursnygga. Kram Katta

Mitt Egnahem sa...

Har hittat tillbaka hit! Härligt! Alltid något för både ögat OCH själen... Vilka fina trädgårdsrum ni har! MVH Värmländska Mitt Egnahem

Sigga sa...

Ekki get ég nú slegið um mig með sænskunni eins og systir vor :)

Ertu nú komin með fjóra nýja hnoðra, nú myndi Fjólan mín vilja vera hnjá þér og knúsast við þá.

knús Sigga

Solsjö - Under en vind sa...

Alltid samma sinnesro som infinner sig då man kikar in....´just nu blir det längre mellan gångerna, njuter av solen och sommaren för fullt!
Vilken söt liten kisse....när de är så små skulle man gärna ha en katt till...men även de blir stora och jagar möss och fåglar sen...hi hi....
Hoppas att du har en strålande helg! Stor kram!

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh..ska du få en fönstervägg !! Himmel så fint det kommer att bli..jag riktigt längtar tills det är klart så att du kan visa oss...
Vilken söt kattunge..tänk om dom kunde få vara så små alltid !!
Ha en fortsatt skön Söndag Kram Anette

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja sååå underbara och inspirerande bilder. Hihi ja jag som bor i Norrland fick knappt tag i ett fönster =)

Ja gissa om det skulle bli en underbar butik där...

Vilken sötnos =)

Kramisar Anita