Just do it!

Just do it!

söndag 4 maj 2008

Tankarnas iver...

Det är söndag...jag skuttar mellan mina rum och flyttar på saker!!
Känns som att allting gärna får byta plats!!...kaos...fast härligt..:)
Sätter mig en kort stund i solen och känner hur värmen väcker ytterligare tankar i mitt redan så överfulla huvud!!
Jag skvätter ur kaffekoppen över en ny planterad pion och tar kliv mot trappan, ramlar över tröskeln då sandalen fastnade i hallens skohög...aj!!!
Varför kan aldrig killarna ställa skorna på skohyllan?!?!
Skakar lite försiktigt på mina lurviga innan jag sätter mig vid datorn...
jag vill ha nytt ett hus..!!!!

Hittar tre överdådiga sådana i min kommun..wow!!...tänk om!!...så lycklig jag vore då!!!
Drömmer mig bort tills jag känner hur dreglet har bildat en pöl på min klänning!...ooops!
Vaknar till verkligheten då min lille *H* kommer springande in, alldeles röd om kinderna av solen, och med ett leende så brett som bara en vårdag som denna kan lyckas fånga....och frågar om han inte kan få köpa mjukglass!!
...jag ler tillbaks och stänger datorn...
Ännu en gång påminner mig livet om dess värde...
Det är lycka!!!

till alla er...jag tackar ödmjukast för era kommentarer om vårt hem!
Ni anar inte så glad jag är!!..att ni ger er tid att stanna, gång på gång härinne hos mig och lämna kvar så mycket värme i mitt liv!!
Det är också lycka!!
en urna...på en pall... bredvid min kamin.
och en liten hörna på övervåningen som jag verkligen gillar...ljuset flödar och inger lugn...

Vi ses snart igen...

23 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen min,

Tack för dessa vackra ord på din sida. Man behöver faktiskt vakna upp ibland ur sina dagdrömmar och titta sig runt och se hur fint och vackert man bor. Visst längtar jag också efter ett annat hus, men så tänker jag på alla fördelar med det vi bor idag och då är jag nöjd och glad i alla fall.
Måste än en gång säga att ditt hem är så rofyllt och fyllt med vackra saker. Du skapar så vackra platser i ditt hem. Längtar till den dag då jag får se det i real life.

Visst har väl solen varit generös med sin värme och gett oss lite mer energi att ta vara på.

Idag söndag har jag bara njutit av allt jag fått gjort på landet i helgen. Riktig gammaldags vårstädning!!!!!!!!!
Härligt!

Nu skall jag bara titta runt bland mina bloggis vänner sen är det hemnet som gäller, jag kanske ändå kan hitta drömhuset...
Man skall aldrig sluta drömma men alltid vara rädd om vérkliga livet.
Kramisar Jeantte

Anonym sa...

Javisst drömmer man ibland om ett nytt hus...men jag skulle nog kunna ta ditt, du har det sååå fint!
Tack för all inspiration!
Hos oss har vi haft riktigt sommarvärme hela helgen och har tillbringat den mesta tiden utomhus.Härligt!Hoppas solen fortsätter lysa på oss!

inga Heiddal sa...

Súkkulaðisalatið Mitt!!!
Einn ganginn en ertu farin að hugsa um að flytja í nýtt hús... Það er en til sölu hér húsið sem þér finnst flott:=) vonandi meiddir þú þig ekki þegar þú ramlaðir.. Ég held við geturm aldrei alið upp karlpeninginn til að taka af sér tuskur og skó á þeim stað sem manni líkar.
En hyrði eitthvað um gott viðtal sem þú áttir í dag . Þú verður að sýna mér og senda strax þegar þú færð þetta svart á hvítu.. Luv ya INGA

Bente sa...

Hei!

Det er så sant som du skriver,lykken er å ha det godt.Jeg og min mamma satt og pratet her om dagen,og jeg sa at vi hadde så lyst til å bygge et større hus,for nå sover jo jeg og min mann i et romantisk hjørne i stuen.
Og jeg ønsker et rom som de store kan ha med ungdommene hjem i ,med godt om plass.Men da sa mamma,"det er ikke så viktig å ha så nytt og stort hus,det viktigeste er hvordan huset er på innsiden,at der har det godt med hverandre,og et ungene har det godt" ,og det er jo sant!
Skal vi bygge hus nå,er prisene så
ville nå for tiden,at vi hadde fått
en og en halv gang mere i lån enn vi har,så,jeg vil jo kunne leve,og ønsker ikke å jobbe mere enn 60 prosent,når det er nok å gjøre hjemme.Så er det bare 3 år til,så flytter vel eldste jenten ut.Det er så godt at man ved nærmere ettrtanke,har det helt topp:0)

Ha en deilig kveld:)Klem fra Bente:)

Bente sa...

....Bare meg igjen....

du ,så gøy at de har vært og tatt bilder fra et blad!!

Håper det er et blad som kan kjøpes i Norge)

Klem Bente=)

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

Ja flytta på saker är så härligt...man skapar nya kombinationer som bilder en härlig harmonisk helhet..

så ljuva bilder du visar idag..

kram anna

Granne med Selma sa...

Hej min vän!
Det var så länge sedan jag besökte bloggar så jag har massor att läsa ikapp. Börjar inne hos dig :-) såg som hastigast en otroligt fin fotpall... tror jag lånar lite idéer av dig om det är ok? Idag har vi varit på ett glasscafé med barnen och ätit glass så magen står i fyra hörn... det får bli diet imorgon .- 9
stor kram till dig från mif
/Sussie

pudelflicka sa...

Jag förstår att du tycker om det lilla hörnet. Vilken härlig stol du har där.
Min sons isländska väninna kom hem med torrfisk från Island i dag. Jag älskar det då jag är uppvuxen på en ö var dom torkade fisk. Äter du torrfisk ? Hundarna älskar det också.
Kram från Hedvig

Lila sa...

Blir så glad jämt av allt du skriver. Så härlig inställning till livet.

Roligt sätt du har "presenterat" dina bilder.

ps..hoppas mjukglassen var god:)

Kramis Lila

Anonym sa...

Rofyllt för din hörna var ordet, ser jättemysigt ut.

Barn är bra för de får en att på ett skönt sätt landa i verkligheten och påminna sig om vad som är riktigt viktigt

Tonåringar ibland kan vara verkliga materialister......
Ändlösa diskussioner och de e såå envisa.....
Hur kunde dessa små söta barn bli så självständiga och påstridiga???
Jag brukar alltid vara såå nöjd med att jag uppfostrat mina barn till självständiga individer med båda fötterna på jorden. Nu önskar jag att jag uppfostrat dem till att tänka lite mindre själva och göra som mamma vill...morr...:))

Skulle vilja fly till din sköna hörna :))

Men efter regn kommer visst solsken va?

Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Hej:Du inspirerar som vanligt med tankar och bilder.Jag hoppas verkligen att ditt repotage hos dig kommer ut i någon tidning det skulle verkligen platsa.Älskar att se bilder från ditt hem du har en skön stil helt i min smak.Kram på dig /ingela.

vosgesparis sa...

a really beautiful Urna you are showing us, I so like this kinda combinations, or with a little olive tree ;)) very lovely

Skogsdoft & havsbris sa...

Visst är det roligt att dagdrömma ibland, men när sen verkligheten kallar igen inser man att man ju ändå har det bra som det är också. Det finns ett fint gammalt hus en bit härifrån som bara används som sommarhus och det dregglar jag alltid över. Tänk om man fick köpa och renovera det, vad fint det skulle bli!
Du har verkligen ett fint hem, och skriver så medryckande och härligt... Man blir glad av att besöka din sida! Fortsätt så! :)

Lindesnäs-Annika sa...

Vilket fint och tänkvärt inlägg. Jag tycker att hela helgen har varit ren och skär lycka. Igår när jag och sambon hade släpat skrot i flera timmar och var helt slut så tog vi en liten promenix ner till ån. Då kläcker bara sambon ur sig "Tänk vad bra vi har det.."
Så där stod vi bland alla maskrosorna och log lite töntigt lyckligt.. Livet är helt underbart ibland!!!

Ha en riktigt go måndag!
Kram Annika

"M" sa...

Ja drömma omvackra hus kan man ju...men näää jag kan inte lämna mitt hus...har lagt ned tid och själ i det....och du som har det så fint....du måste vara nöjd lilla du....så vackert som du har det....gud så gott det låter med lakristårta...kan du inte visa receptet på bloggen....kram

Hannis sa...

Oj,vad jag ska hålla tummar för att ditt hem hamnar i tidningén!

Och visst är det viktigaste i livet inte av materiell art, utan männsklig och varm som du så fint beskriver.

Fick ett samtal i går av treårig brorsdotter som sa: Ja jälskar dej.
Då svämmar hjärtat över!

Ha en fin vecka/Kram Hannis

Färjtorp sa...

Ja det ser ut som att du har ett riktigt LJUST hem! Det är inte konstigt att vi gillar det, du har ju så fint överallt!!!!!!!

Hoppas solen lyser på dig idag.

Kram Johanna

Sallys hus sa...

Hej min lilla vän!!!

Så mycket jag missat hos dig!!
Jag började läsa här hos dig i förmiddags......nu är det kväll...har sovit en massa där emellan....min jobbiga influensa vill inte försvinna.
Nu har jag ätit Ipren igen så jag mår lite bättre en stund.

Vart ska jag börja???
Bloggträffen...ååå så gärna jag hade velat vara med.
Nästa gång kanske.

Ännu fler ljuvliga bilder från mitt badrum...:)

Grattis till lillprinsen!
Nu tycker jag ju inte om lakrits men tårtorna ser ändå goda ut.
Fnissar åt att du har börjat baka.......önskar att bloggen kunde ge mig tid at baka också!!
Ska du vara med i en tidning????
ååååå...va kul!!
Så klart att repotaget kommer bli sålt!!
Tänk vad härligt...då kommer man ju kunna njuta av ditt vackra hem lite överallt.....
Ta med sig det ner i badkaret eller ut i trädgården.
Jag tassar runt här med febervärkande kropp och drömmer om att alla golv och tak är målade.....ååå så fint det skulle bli!! Jag är så trött på vitlaserat.
Jag har i alla fall snart lyckats övertala maken till att vi måste ha pärlspont i tvrummet.
Om han bara får sin platttv går han nog med på vad som helst...fniss....
Vet du i morgon ska jag åka och köpa 6 gamla spröjsade fönster som jag hoppas kunna bygga in i en altan vid butiken så småningom....
Skulle vilja ha en sån ute hörna som din någonstans också.....men vet inte riktigt hur jag skulle få till det och vart....
Nix du gumman nu ska jag stirra på dina bilder igen och snörvla vidare här i bloggträsket.

Ha en härlig tisdag!
Kramar i mängder Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Hej rara vän!!! Tack för att du bryr dig så! Inget har hänt, det är bara livet utanför bloggsfären som upptar min tid.....I början av förra veckan blev sonen magsjuk, sen i torsdags gav vi oss iväg till Stockholm för en långhelg där! har haft bra dagar med hotell, naturhistoriska, shopping, mat osv...På hemvägen igår tog vi turen om Anna i Västerås, Katarina i ugglebo och Kicki i Skattkammaren! lyckades även hitta Marie Vita ranunklers hus på vägen!
Jag har gjort inlägg nu på under en vind, kika in där!!!
Underbara bilder och texter som värmer i själen hos dig! tack för att DU finns! Kramis!

Hem och Lycka sa...

Men ojoj, guud vad snyggt, sista bilden ser ut att vara hämtad ur ett inredningsreportage! Ofantligt vackert.. kram!

hemtrevnad marie sa...

Visst kan man drömma om vackra hus...men så fint och harmoniskt som ni har, kan du väl inte vilja lämna det...?
Gillar verkligen rummet med den ursöta soffan och vikskärmen.....
Ha det gott!
kramis

johanna sa...

HEj
Ville bara skicka en kraam =)
Ha en jätteskön dag!

Marie - Med mina händer... sa...

Så himla vackert du har det här inne! Sånt lugn ditt hem har, undrar så i vilken ålder dina barn är i... Själv har vi en sjuåring och en fyraåring och skulle aldrig kunna ha ett så vitt hem. :D Men drömma kan man ju.

Underbara tankar du har, känner igen mig då jag jobbar med sviter efter en utmattningsdepression.

Må så gott!