Just do it!

Just do it!

torsdag 1 maj 2008

Händelserikt i mina mått mätt...

Hej alla mina gulliga vänner!!
Ganska mycket har vi hunnit med i det här hemmet på ett par dagar..:)

Först försvann vår lille gulliga Lakrits, och det har verkligen mörklagt våra sista dagar.
Men ikväll så hittades han i byns hotell!! En fin herre som förmodligen var dödtrött på vårt stök och kände sig beredd att vidga sina vyer och göra det med stil..:)
Det får ju, följa med att hotellet är tyvärr nedlagt och väldigt sällan någon som rör sig där, men han har lyckats smyga sig in...buse!!
Men så glad han var, tre och ett halvt dygn senare när han skuttade över tröskeln och till matskålen!!...lille gubben...och så himla glada vi var..:)
Tror inte att det blir några flera hotellbesök från hans sida den närmaste tiden..:)

Sen har vi förstås fyrat vår numera stora kille...och gissa om det blev kakfest...oj, oj...nu får det snart vara bra!!..men vilken mysig dag vi hade..:)

hemmagjord glass och maräng...ala farmor!!världens godaste chokladtårta med frosting...ala farmor!!och så min favorit...lakrits, jordgubbar blåbär och grädde. Himmelskt, faktiskt!!
Så gott med det friska från bären mot det söta och sen en stänk lakrits...mumsigt!!
Vi anv. chockladlakrits ifrån Island, men jag tror absolut att man kan använda Malaco lakritsfiskar och sen bara vanlig choklad...tänker i alla fall testa det..:)
och sen tillkom en Mars tårta också...den är som ni säkert anar SÖT..:)...men god
Och idag har jag experimenterat igen..:)..jag strök på en bild på ännu en IKEA lampa. Det gick väl inget vidare, eftersom det är papp...men jag gillar lite att det fattas en del av bilden, den ser gammal ut! Jag tänkte kanske testa att "dutta" lite med en te påse där det fattas för att mörka det lite.
och så limmade jag lite spets uppe och nere...
Ja, inget märkvärdigt, men helt ok..:)när jag ändå höll på här i regnet, sydde jag ett överdrag till min lilla pall. Äntligen...Romantiskt värre..eller hur?!? Den lilla duken har åkt av, det blev lite för mycket av det goda...till och med för mig..:)

Sen ikväll har jag målat hälften av vårt sovrumsgolv...och imorgon blir det klart! Det blir sååå mycket finare till det gråa och svarta...*nöjd*

Japp, det var väl en del?!...i alla fall när det gäller mig...som oftast tar det lugna före allting annat numera..:)

Jag önskar er alla en härlig helg med massa värme och sol!!
Och tackar ännu en gång för alla underbara kommentarer...jag är helt förstummad över era varma ord och alldeles alldeles... GLAD..:)
TACK!!!

35 kommentarer:

Gusta sa...

oh þetta er girnilegt hjá ykkur ekki leiðinlegt að fá ömmur í heimsókn þær eru alltaf bestar í eldhúsinu bestu kveðjur frá Hafnarfirði

Randi sa...

Jag blir helt matt - vad du hinner med!!! Tårtfesten måste ha varit en dröm. Måste tillstå att jag aldrig testat en lakrits-tårta! Please, ge en rapport när du testat den svenska varianten!
Så skönt att Lakrits kommit tillrätta igen. Hoppas han nu inser att "Hemma är bäst"! Jag har "lärt" min lilla Pus att inte gå utanför staketet och det verkar fungera. Vi har väg på tre sidor av tomten, så det skulle kunna sluta med katastrof om hon gick ut. Hittills har det fungerat...peppar, peppar...
Kram Randi

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad skönt att er söta kisse kom till rätta igen! Haha, det var tydligen dålig service på hotellet så han fick komma hem och äta! ;D
Oj vad mycket gott du bjudit på! Lakrits i tårtan låter låter intressant! Här i Finland har vi lakrits med choklad innuti... Skulle säkert gå bra att använda till tårta! Till sambons födelsedagskalas hade jag bakat kokoskakor med mintlakrits, det var en intressant kombination! Ovanlig och god! :) Roligt att testa något nytt.
Överdraget till din pall blev jättefint! Påminner mig om att jag borde sy ett överdrag till pallen i sovrummet, det blir aldrig av...
Tusen tack för kommentaren på min sida! :)Ha det så bra! :)

Vintage sa...

Underbar solskenshistoria om er lilla katt..Du är såå duktig och har det så fint att man blir helt sjuk? Har jag frågat dig om jag får låna bilder kommer inte ihåg Kram Susanne

Ann-Catrin sa...

Hej min vän!

lakrítstårta..ja vad kan vara bättre..vilken kombination.. den bara måste jag testa.. jag gillar nämligen att proppa munnen full av bpåde lakrits och choklad..
jag blir så sugen nu att det vattnas i munnen.. fast det beror nog oxå på att frukost inte intagits ännu.

En lite/stor 9 åring... tänk dp var det härligt att fylla år.. nu när man är lver 40 vill man inte längre kännas vid de där åren som går alldeles för fort!

Och så hinner du sy det mest underbara överdrag..ohh vilket överdrag sen!!!

Kram kram A-C

pudelflicka sa...

Vad gott att ni hittade eran gulliga katt. Hoppas han håller sig hemma efter detta och ser att det är bäst hemma.
Vad du har varit duktig på att baka. Lakrits tårta har jag aldrig smakat. Jag älskar lakrits.
Kram från Hedvig

"M" sa...

Jösses så smarriga tårtor...mmm vad man bnlir fikasugen...och pallen blev hur söt som helst...vackert....kram

H ennA sa...

Hej Goa gumman!

Så skönt att Lakrits är hemma igen! Vad lik han var våran Milla :-) Randig och fin!

Godsakerna...mums, smaskens så gott det ser ut! Tänk om man kunde få smaka på gottigheterna här i sajbervärlden!

Vad duktig du har varit vid symaskinen! Tycker inte det är något fel på dina lampor! Jättefina ju! Pallen...wow! en romantisk dröm!

Jag önskar dig en härlig helg!

Varma kramar Anne

Lila sa...

Hej tjejen! Var fint du gjort med IKEA lampan. Och jättesött överdrag till pallen som du har sytt!!

Det är så jätteroligt att kika in hos dig, du är så fyndig och påhittig. Får många ideèr. TACK!

Kramis Lila

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tänk att katten överger dej för ett övergivet hotell .... man undrar varför , men vill egentligen inte veta ;-)
Ligger ni i magplågor nu eller ??? Sååååååå mycket gott , vilken Farmor !!!
Och vilken Güa som syr och skapar de mest fabulösa ting , du är ju helt suverän ! Jag tycker lampan är mer en godkänd !!
Mucho amore och hoppas du får en najs helg !!
/ALostFlea

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Göta petter så mycke du/ni har gjort!

Vilka underbara tårtor...mums..Det låter spännande med lakris å choklad..måste bara pröva.

Så enkelt du bara rör din trollstav över dina saker..vips så är det helt nya möbler å lampor...hihihihi...

Måste ju gratta 9 åringen oxå ju.!!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!
Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

haha, ja ibland vill man ju ta in på hotell själv (fast helst ett som det är lite service på dårå :-)

Vad mycket godis du bjuder på, tårtorna får det att vattnas i munnen och pallen med, så himla fin!!! Och Ikealampan blev ju toppen den också, det där med tepåse var ett bra tips!

Stor kram till dig och ha en trevlig helg!

Gårdsromantik sa...

Så sköt att kattherr´n är tillbaka. Vilken mumsig tårta - lakrits naturligtvis!
Pallen blev ljuvlig!

Kram Maud

My Lovely Things sa...

åh så smaskiga tårtor..undra om man kan få receptet på lakrits tårtan..
så smaskig den verkar ..jag
älskar chocklad och lakrits...

Så vacker pall överdrag ser så fint ut ..

och lampan blev ju ur trevlig...

Ja har vart på loppis..och hittat så fina möbler ..det var en härlig dag det..

ha det gott..
kram anna

My Lovely Things sa...

glömde ju säga..så hemskt att er katt försvann..vi har vart med om det med..vår katt var oxå borta i 3 dygn fy vilken vånda innan han kom hem..
krma anna

Jes/Vita villa vila sa...

Alltid en fröjd att titta in här vännen! Mysiga bilder!

Önskar dig en fin helg ♥

Jes

Berglind sa...

ekki ónýtt að fá ömmur frá íslandi til að baka fyrir afmælið sitt, girnilegt. en hvað ertu að blanda njödda frænda í svefnherbergisgólfið hjá þér:njöd.
elskaþigogþína

Maria sa...

Gud vad mycket fint här var inne, första besöket för min del!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur att er kisse kom tillbaka! Vi har inte haft någon katt, men väl en kanin, och den rackaren smet en gång när han var utomhus... Det var inte lätt att fånga en kanin kan jag tala om...VI var jätterädda att han skulle hoppa ut på gatan och bli överkörd, men som tur var lyckades vi fånga in honom till slut...
Vilket fantastiskt kalas ni verkar ha haft... sååå mycket tårtor, ojojoj det såg såå smaskigt ut.
Så fin pallen blev... alldeles underbar.
Kram
Marie

Grodmamman sa...

Vilka härliga tårtor! Du har sytt ett jätte fint överdrag till din pall också. Skönt att Lakrits kom tillrätta igen.
Kram

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så bra at katten kom hjem! Vår ene katt har tatt seg to lange turer i løpet av sitt liv, var borte i bortimot en uke, tror jeg, og begge gangene var vi sikre på at vi aldri mer skulle få se ham... Gjett om det ble glede da han plutselig satt på trappa! :-)
For et fint overdrag du har laget til fotpallen!!!

Malin - I min trädgård sa...

Men ojojoj vad du gör fint! JAg är så imonerad av alla ni bloggare där ute som skapar så fantastiska grejer! Överdraget till pallen var ju fantastiskt!

Du får ha en underbar helg!

Kram!

ColonialEast sa...

Fantastiskt härlig blogg du har! Låter intressant med tårta med lakrits på. Får se om jag vågar testa det framöver.

ängeln i vitt sa...

Skönt att höra att Lakrits är hemma igen. Våran katt Skorpan försvann och var borta i fem veckor....hjälp vad vi letade..men hem kom hon tovig, mager och jättehungrig. Nu finns hon inte längre med oss. Hon fick en ljuvertumör så det fanns inget att gör för henne mer än att låta henne somna in. Jag tror att hon har det bra nu när hon har bästa kompisen Ronja hos sig. Tårtorna ser smaskigt goda ut. Du är himla duktig på att sy. Pallen är jättesöt.

Ha det gott

Kram Carina

Karin i Villa Grå sa...

*dreglar*

*dreglar ännu mer*

Jag har en deal! Om jag är snäll och torkar upp den här otäcka floden av dreggel (som utlöstes av dina oemotståndliga kak- och tårtbilder), kan väl du komma hit och stryka på likadana bilder på mina likadana Ikea-lampor?

Snääälla..? Annars låter jag dessvärre dreglet ligga kvar och självtorka, vilket iofs borde gå rätt fort nu när våren och den relativa värmen är här ;-)

Ha det så bra i helgen!

Kram, Karin

Katta sa...

Vilken söt Lakritskatt du har! Men vilken diva som tar in på hotell sådär! Det riktigt vattnas i munnen när man ser de där tårtorna, smarrigt.Tycker den där pallen blev hur fin som helst. Ha en bra helg, kram Katta

Bente sa...

Heisan:0)

ÅÅÅÅÅhh ,så nydelig trekk du har sydd til krakken din:)

Jeg elsker å se på siden din,du er jo sååå utrolig flink!!!

Klem fra Bente:)

Sigga sa...

Æ en gott að Lakkrísinn skyldi koma í leitirnar.

Þvílíkar hnallþórur hjá ykkur,
ég væri til í að gúffa þessu í andlitið á mér.

Skemillinn gjörsamlega frábær og lampinn ekki síðri.

knús Siggs

inga Heiddal sa...

jahá godt kväll!!
Þá er ég nú komin heim !!!!!!!!!!!og byrja á því að kíkja hér inn og hvað sé ég !!! ekkert nema tertur.. Ég ætla að biðja þig að frysta enga afganga eða annað slíkt heldur vera búin með þetta allt áður en ég kem!!! skilið þett myndi ég aldrei standast...Mig vantar einmitt svona skemil í sjónvarpsholið honum verður stungið í vasann þegar ég kem :Þ)... HEyrumst INGA

Anonym sa...

Vilken härlig fest ni haft!

Kikar in på alla favvobloggar här efter min resa och för att få lite inspiration nu när köket är kaos

Må bäst
Kram Lena

Therre sa...

Men oj så fin fotpallen blev. SÖTT! :)

Johanna.B sa...

Vilken rolig idé med lampan! Den ska jag komma ihåg. Faktiskt rätt kul att köpa en billig lampa och klä i papper eller tyg.. Det ska jag komma ihåg!

MiaMaria sa...

Hejsan1

Men har lilla Lakrits, varit på utflykt, den rackaren... Men så tur att ni hittade godbiten...hungrig förstås.

Men att komma hem till alla dessa läcker tårtor var väl inte så dumt. Oj, så ni har varit flitiga i baket.....MUMS!!!!!!!!!!!

Och ditt överdrag ill pallen blev ju bara så himla bra...får nog apa efter tror jag.....har en pall men den bara väntar på att få dig en klädsel...

Och du fixar och donar för fullt...ska bli kul att de golvet....

Må bäst min vän och njut av allt och lite till!

Miamaria

Ludvigsdal sa...

Vilken härlig blogg! Nyfiken på lakritschokladen låter smarrigt! Anette

Ludvigsdal sa...

Vilken härlig blogg! Nyfiken på lakritschokladen låter smarrigt! Anette