Just do it!

Just do it!

onsdag 14 maj 2008

Onsdagsförvirring...

Japp, då är jag här igen!
Alltså, jag har snurrat runt här hela eftermiddagen och flyttat runt saker...satt på säkert fem kannor kaffe under tiden, eftersom jag glömmer det lika fort och kaffet hinner koka, vilket jag avskyr! Tänk vilken bra Zoega kund jag är..:)
Men ni!...hur kommer det sig att man samlar på sig så mycket saker?!?
Och det värsta är att jag tycker ju om allting!!!...eller?!?
Egentligen vill jag ju, rensa lite i röran och släppa in sommarens lugna intryck!
Men jag klarar inte av att sortera ut....Hjääälp!!...Vilka världsbekymmer..:)
Blundar och tänker feng shui...bara för att kisa ut och inse att det får bli i ett annat liv!
I alla fall så får det vara så här just nu, för min gyllenesoffa ska ner till matrummet, eftersom tv:n aldrig kommer upp i tv-rummet, som istället ska bli vår gästvrå, med mys som mål!
Ojjj, nu blev det mycket och fort...precis som mina tankar just nu.
but I looooove it...när bara idéerna sprutar...och det ska hända nuuuu!!!...*fniss*

Så här får ni följa en del av mina dagens svängar, i mitt åh, så röriga huvud!..inget nytt, bara en annan ordning...eller röra...det får ni bestämma..;)
Mina underbara, gulliga, superbästa, bloggvänner...

Bilderna är inte av bästa kvalité...det gick fort och solen sken..:)

massa saker samlade...en liten bänk framför den ena soffan...
la duk över skänken och så får den stå bakom soffan i burspråket...och ekskänkens överdel står fortfarande kvar i fönstret, men den ska bli vägghylla...i något liv..:)
plädkorgen hamnade framför den andra soffan...
en annan vy...:)men sen bytte jag och satte bordet framför denna soffan...
så här...
och bänken och korgen flyttades dit...

Japp
...nu ska jag ta lite kaffe, äntligen...och se om jag kan lära mig leva med min saliga röra!
... det får ni veta en annan dag...:D


Mannen min tackar så hjärtligt för alla varma kommentarer om stolarna!...gissa om jag snart får fotpallar..;)...allt tack vare er!!...LYCKA!!!

Ha det gottigt och vi ses snart igen!!!
Kraaaaaaam...

51 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Här har onsdagsförvirringen gjort att allt bara stannat av. Här hände absolut inget idag!

Måndagen lade lite sorg o saknad i sinnet.
Igår tidsag blev det glädje med besök av Kattis fr Uggelbo o Flisan.
Så idag onsdag blir det något vakum, orkar inte med något o känner bara ett tungt, tungt huvud...

Torsdag ska nog bli min dag, för här krävs både omflyttnigar o uppröjningar av stora mått *skrattar*.

Ditt härliga vardrum är lika vackert oavsett var du placerar dina prylar ;).

Varma kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Hej min vän! Vilken bra omförflyttning som skett hemma hos dig! Tycker inte alls att det ser rörigt ut, bara mysigt och varmt välkomnande!
Här har det varit en onsdag då mycket hunnit hända, men ändå har jag tagit det ganska lugnt....har skrivit in dottern i skolan, varit på marknad, gått en promenad, målat osv....Nu väntar en skön kväll med familjen samlad, ingen som tränar eller är på nåt möte....
ha det bäst! Stora kramen!

MiaMaria sa...

Hej!

Men sådana fina stolar mannen har knåpat ihop, så klart att han fixar till fotpallar till så att nu kan sitta där och bara må så himla gott!

Ser att du pysslat och donat...tycker att det ser så bra ut....inte alls rörigt.
Kan det vara kaffet som gjort dig dålig i magen.....nej då jag bra skojar...hoppas att det är bättre nu!

Må så gott min vän och ta det varsamt!

Glömde ju säga att eran utegård är så himla mysig.....
Kramar// MiaMaria

Gusta sa...

hæ hó það er svo smekklegt hjá þér Gúa mín algjört æði væri gaman að sjá þetta hjá þér bestu kveðjur úr blíðunni Guðsteina

White Season sa...

Vad du fixar och står i....och det är så sagoligt vackert! Du är så duktig jag har sagt det förr men ditt hem är verkligen jätte fint. Och bläddrar ner till din härliga uteplats som ser så inbjudande ut så det är inte klokt :-)
Kram på dig, Malin

Jenny Oak Fae sa...

Så otroligt vackert ditt hem är!!!

Jag är verkligen imponerad..!Jag har också ändrat på en del här hemma idag, mestadels köket.

: )

Kram, Jenny

<3

Englagård sa...

kul att se att det finns andra som gör som jag:) det händer att jag ska möblera om och så flyttar och flyttar jag och till slut står allt på sina ursprungliga platser för att jag inte kan bestämma mig.

vid sådana tillfällen flyr familjen, kan inte förstå varför

ha en fin kväll
karina

Det lantliga hemmet sa...

Det var ett mysigt och välkomnande hem du har, tycker inte alls att det är mycket saker i ditt vardagsrum! Men visst ibland är det skönt att rensa lite men jag är också sån att jag inte kan slänga någonting.. Ha en skön onsdagskväll Kramar karro

Änglahem sa...

Feng Shui??...vad är det för något?!*hihi*. Så har jag tänkt mååånga gånger men också konstaterat att det får bli en annan gång....som du säger antagligen i ett annat liv!!*fniss*

Det blir så vackert hur du än vänder och vrider på alla dina vackra ting vännen!!! Slår mig så gärna ner och tar en kopp kaffe med dig!! Mmmmm...det var gott det här....*tihi*

Ha det så gott goa Goa!!
Kramar, Ulrika

Hannis sa...

Sitter och bara ler när jag ser dina vackra bilder!
Ser så otroligt lugnt ut,rogivande.

Kan inte ana någon förvirring i alla fall=))
Men visst är det härligt när kreativiteten sprudlar!

Och vilka härliga stolar!
Vilken njutning att luta sig tillbaka där med fötterna på pall med en kopp kaffe...

Var rädd om dig/Kram Hannis

Mina´s This´n´That sa...

... oh, I love this room ... !!!
Soo wonderful and sooooo cosy ... !!!
xoxo mina

Berglind sa...

já tóti minn þú manst að þú ætlar að smíða svona stóla fyrir mig næst þegar þú kemur, ekki fæ ég minn kall til þess, en gúan mín altaf verið að breyta? það skiptir ekki máli hvort er innann eða utan dyra allt jafn fínt og heldurður að það logaði ekki vel á kertum hér úti?ELSKAÞIG,og tóta líka ef hann kemur flótlega

Mjuka sa...

Jag ser inget som helst röra på dina vackra bilder. Mysigt helt enkelt!!!!
kramar Malin

My Lovely Things sa...

ojojoj!!

så härligt inspirerande..så fint du fixar och trixar runt dina möbler..
Ditt rum är ljuvligt..

hoppas kaffet smakade gott..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

hallå goa! skit i feng shui!!! jag är maximalist och det r ju underbart när man har saker som man älkar och flyttar runt, tada...så blir de som nya! var hos en vän ochsatt och tänkte, så lite saker så det hade räckt med en flyttlåda, inet persoligt bara sååå rätta prylar från room, inet mys där inte, och plädkorg vet ite ho vad det är, hihi! all dina bilder är ljuvliga, dtt rum är underbart andas bara liv oc härligheter! varmkram lotten

Maria sa...

UNDERBART vackert....älskar korgen under bordet, den är min absoluta favorit OCH dörren i hörnet!!

Sofia sa...

Du har så fint, så fint, så fint hemma hos dig! Jag vill också bo så där! :) Min kille bor i skåne - Hässleholm. Får se till att pynta lika fint hemma hos honom ;) Jag bor i en trång trea och det är ta mig tusan rörigt jämt här...

me and alice sa...

Hi,hi känner igen mig i din förvirring. Har också så mycket ideer i huvudet att allt till slut blir pannkaka. Jag börjar ofta göra om överallt samtidigt.*fniss*
Vilket underbart rum ni har!!!
kram Susanne

me and alice sa...

Hi,hi känner igen mig i din förvirring. Har också så mycket ideer i huvudet att allt till slut blir pannkaka. Jag börjar ofta göra om överallt samtidigt.*fniss*
Vilket underbart rum ni har!!!
kram Susanne

Sigga sa...

Svo fínt, svo fínt, svo fínt hjá þér. Tralla lalla lí.

knus

inga Heiddal sa...

Nej men Gúa slutta nu!!
Jag blev trött bara at titta på dit blog. Og var nú þreytt fyrir eftir
allar kökur og gesti í dag þó mér finnist það alltaf gaman. En þá í ofan álag þá má ég ekki sleppa göngunni minni og skrönglaðist í hana í kvöld og nú get ég ekki sofnað... Týbískt og ég að byrja vinna á morgun... Jæja ég sef þá bara seinna. Það hefur ekki verið erfitt... allavega þegar ég á ekki að sofa...Fékk svo mikið fínt í afmælisgjöf sem ég sýni á morgun eða hin ... Heyrumst min rara, super, fantastiska, Gúa..

Lina sa...

Du har så underbart mysigt! Jag ahr inte kommenterat på länge men nu bara måste jag! Får jag sätta mig i soffan och njuta ett tag? Jag njuter också av vädret nu! Det är så underbart härligt ute! Man önskar att dt alltid vore så!! Stor Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Å goa Goa... vilka härliga bilder! Vet du vad? Ditt hem ser ut som en dröm ♥ Underbart!!!

Hoppas du mår bra tjejen & tack för alla härliga bilder du bjuder på!!!

Kram Jes

marita blücher sa...

Hej, jag har hittat till dig via Lottens vita och gröna - jätteskoj med en ny bekantskap med ett gemensamt intresse - inredning. Du har en härlig och inspirerande blogg med vackra bilder som jag mycket gärna kommer tillbaka till. Fnissar igenkännande över flyttandet av möbler fram och tillbaka - aldrig blir man nöjd....... (men skoj har man under tiden).
Ha en skön dag.
Kramis/Marita

RANA sa...

Men herre gud, kvinna, vilket hem. Vansinnigt vackert. *ligger avsvimmad* Även jag hittade dig via Lottens vita och gröna.

Och jag har en MAJOR CRUSH på Island och isländska. Läckert, läckert, läckert.

Allt gott!
Rana

Malin sa...

Jättefin blogg, hit måste jag återvända. Kram Malin

På min gatan i stan sa...

Underbart!!! :-)

Kram!

idémakeriet sa...

Men gud vilken härligt blogg jag hittade här.
Tack för alla vackra bilder, jag har njutit, kommer gärna tillbaka.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

cicci sa...

Hej vännen!

Oj så vackert du gjort, du lyckas verkligen få den där perfekat balansen, jag får det antingen för kalt eller för plottrigt!
Stora kramar till dig!
/cicci

Living by Milla sa...

Oj, så vackert hem du har, både ute och inne och din blogg är en stor inspirationskälla !

Ha det gott i din underbara "röra"!
Camilla

Marie sa...

Hej min vän!

Jag är alldeles hänförd över dina vackra bilder, jag bara sitter här och stirrar på alla underbara detaljer. Det ser inte det minsta rörigt ut, bara helt ljuvligt! Du är en sån stor inspirationskälla!

Ha en riktigt härlig helg!
Många kramar Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh, det spelar ingen roll hur du gör... allt blir vackert!
Så härligt att bli så förvirrad och flytta på allt och det blir sååå bra. Jag har förstorat varenda bild och kollat i detalj på allt...
Suck! Kan man få byta hem med någon...Jag vill göra om allting nu... Snacka om att bli förvirrad!
Kram
Marie

Kerstin sa...

Så vakkert du har det!!!!! Jeg ser masse muligheter hjemme hos meg også, men det får bli en annen dag ;) Må nok lære meg litt mer om maling av møbler først!

Kerstin

Anonym sa...

Röra??! Nä nu är jag inte med.. Kära nån, du har nog det mest perfekt och vackraste hemmet jag sett på länge!! :)
kram på dig!!

ängeln i vitt sa...

Onsdagsförvirring!!!! Ja men du, då har jag torsdagsförvirring. Jag har vandrat runt hos dig, suttit i soffan ja, jag lade t.o.m upp fötterna på bordet, lutade mig tillbaka och bara njöt. Sååå himla fint du har, vill aldrig sluta titta.

Kram carina

Karin i Villa Grå sa...

Hej stulpa! (Stúlpa? Heter det så? Tänk om jag råkat skriva något helt annat än det jag tänkt mig...)

Jag blir också helt förvirrad - av ditt svidande vackra hem! Det är helt galet vackert, bilderna är underbara..! Me like! Eller äh, me love!

Jag har en utmärkelse till dig, goding!

Kram!

Anonym sa...

Kan bara säga det med ett enda ord...UNDERBART!!

Vårt lilla hem sa...

Hej!!

Ojojoj, vilket underbart hem du har!! Helt magiskt!! Jag har suttit och drömt mig bort en lång stund bland alla dina härliga inlägg nu, hihi :)

Önskar dig en mysig kväll!!
Kraam! Jenny

LOPPISLIV sa...

Hallo Goa! Vad härligt med din onsdagsförvirring och om möblering...för då får vi ju se ljuvliga bilder från ditt stora härliga vackra rum...har tittat många gånger om och om igen....kan inte få nog....allt du har är så vackert och går i samma stil....älskar det....Jag är likadan när jag väl börjar så går det inte att stoppa och man flyttar runt och grejar, funderar och flyttar igen.....men visst är det roligt och tillfredställande ändå?? härliga utebilder i förra inlägget...så himla vackra vilstolar......där förstår jag att du gärna sjunker ner och njuter av solen...Många kramar //Paula

ColonialEast sa...

Fantastiska bilder från ett fantastiskt hem!! Man tappar nästan andan. Jättefint!

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon hjärtat!! Tittar inom för att önska dig en ljuvlig helg med lata sovmorgnar och sköna stunder! Stor kram!

Anna sa...

Åh vilken underbar blogg du har och ett sådant ljuvligt hem! Det är första gången jag besöker din sida och här finns så mycket vackert att se på så jag blir nog sittandens länge här:)

Jag vill gärna ha med dig på min länklista, jag hoppas att det är ok?

Ha en härlig dag!
:)Anna

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
*stum igen*
Alltid är det såvrt att få ut orden som jag känner när jag tittar in till dig..men när jag tittar på alla dessa bilder och de fina från förra (utebilderna) så tänker jag att det är så mycket "Goa" äver bilderna...Jag tänker på dig som den älv-lika tjej du är och det är precis som ert hem..mystik och härlig romantik i en jätteskön sago-blandning :)
Denna veckan har jag nästan åkt med som i en racerbil..allting har snurrat så otroligt fort...så nu längtar jag efter en härlig helg
där jag kan gå och njuta och samla mig igen. Söndagen är dock redan vigd till ideellt arbete i simhallen. Men det är roligt att kunna hjälpa till.
Hoppas ni får en underbar helg *kraaaaam* och att solen skiner vackert på er!
Kram
Mia

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!

Så ljuvligt du har möblerat om.
Varje morgn när jag tar min motionsrunda på crosstrainern funderar jag på att möblera om i tv rummet....kanske blir det idag...hihihi...

Så bra att du berättade om makens stolar så han blev stolt som en tupp å gör fotpallarna till dig...hihihihi...


Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

hemtrevnad marie sa...

Vilka bilder, jag vill flytta in... sååå vackert !!!
Ha en underbar helg!!
kramis

Sallys hus sa...

Hallå min lilla vän!!
Här är lika mycket fint, tänkvärda ord och underhållande läsning som vanligt!!!
Jag ääälskar din blogg!!!
Känner mig hemma här...älskar ditt sätt at arrangera på. allt blir bara såååå bra!
Vilken man du har!!!
Snickra stolar!!! Jisses, jag får inte ens min man att sätta dit nya trösklar i våra dörrhål....:(

Din ute plats är verkligen något aldeles extra!!
Jag älskar den där inne känslan...fast ute....

Jag är såååå trött idag och vill bara åka hem.
Konstigt för jag la mig tidigt och har sovit bra inatt....
I kväll ska jag ta ett glas rött, en cider och jazza runt med dammtrasa och skurborste.......så ska naturligtvis en massa saker få byta plats.....åååå...jag vill åka hem nu på en gång!
Ha en aldeles underbar helg nu!
Kram Katarina

Ann-Catrin sa...

Hej du fina!!

onsdagförvirring.. du det där känns som ljuv musik i itt öra..jag menar.. då behöver jag inte känna mig ensam.
jag får så mycket ideer i huvudet så det kan inte vara bra.. inte alltid i allfall!!

men snälla nu har jag förstorat varenda bild.. tittat om och om igen.. och din omflyttning, din förvandling..jag är mållös!

och så ursäkta utrycket jäkla snyggt med överdelen där bakom soffan... hur snyggt som helst!!

Du är bäst..ingen protest!

kramar A-C

Frida sa...

Hej! Vilken underbar blogg du har, vackra bilder!
Kram frida

Anneli sa...

Vilken underbar blogg jag har hittat...du bjuder verkligen på dig själv i både i det du skriver och i det du visar upp...*gillar*

Ett underbart hem...och dessutom i skåne...suck!!

Nu scrollar jag vidare - tittar på dina sköna bilder o läser...

Kram

VINTAGELINE sa...

Hei
Må bare si at jeg synest rommet er et drømmerom uansett hvordan du flytter om. Så naturlig og nydelig. Mmmm...

God helg! Klem Line

Jenny Oak Fae sa...

TACK vännen : )

Önskar dig också en underbar söndag, synd bara att det inte är så varmt..!

Kram, Jenny

<3 <3 <3