Just do it!

Just do it!

tisdag 2 mars 2010

En ny dörr mot världen...

Mina solar!

Ja, vad säger man?!
Tusen tack för att ni orkar med min berg och dalbana och bryr er dessutom!
Ni är bara bäst!...Så är det bara.
Och vet ni, i går fick jag mail, som vände mina tankar och nya drömmar uppstod, det är väl märkligt, eller?!?
Så i dag är en riktig toppen bergdag..:)
Tack vare er och min fina man, som alltid stöttar mig och tror på mig.
Jag är helt fundersam över att han efter hundra år fortfarande orkar..:) Men vilken tur för mig! Han är den mest bekymmersfria, stabila människa jag någonsin mött, men han har alltid uppmuntrat mig att vara just mig. Ja, det kanske är därför vi alltid lyckas landa tillsammans. Vad vet jag?
Varandras kontrast är vi, men ändå sammansvetsade som solen och månen. Och jag är draken som gärna flyger iväg och han är den som drar i snöret och med sin uppmuntran och tilltro, styr mig varsamt och gör min landning mjuk...alltid!
Och så DU!
Så idag känner jag mig bara rik och glad..:)
TACK!

Jag tror stenhårt på att mina känslor i detta livets skede, handlar om längtan efter utveckling och förändring.
För utveckling går inte att hejda, den är en del av livet och inte ens de mest tveksamma, som är rädda för förändring kan stoppa den. Jag tror också, att alla människor har en inre längtan efter den, oavsett rädsla eller ej. Det gäller bara att stanna upp och bromsa flödet av rädslan som vi så gärna låter oss kontrolleras av.
Och jag är nu villig att kapitulera inför min egen rädsla för förändring och utveckling, och tillåter mig att flyta med på livets vågor och fantastiska saker börjar hända i mitt liv...
Japp, så tror jag att det är!

Och på det, lite bilder av min nya dörr mot världen.
Den finaste jag någonsin bjudits på, så klart jag tror det bådar något gott.
Med eftertanke och ödmjukhet, blir jag ett med evolutionen och förbereder mig på det..:)

ja, den är enligt mig, så vacker att jag nästan bölar..:)
till och med färgen stämmer...
en liten pall som jag hittade i helgen, har fått en ny skepnad i tillhörande färg, och bor nu i ännu ett "nytt" fönster...
i mitt vardagsrum, som ni redan sett minst, miljongånger förut..:)

Stora kramen min till DIG!

29 kommentarer:

Millas hem sa...

Superduper fina bilder Guá!!
Spännande med ditt mail!

Kraaam

Rummet för välbefinnande sa...

Så underbart att höra!!!!!
Din man verkar fantastisk och jag förstår att du är tacksam, och lika tacksam är han för att han har dig. Tror att ni balanserar varandra väldigt bra......

Sitter här och får en klump i halsen - AV LYCKA!
För dig och dina tankar, din styrka, dina vackra dörrar.... Så lycklig blir jag, här framför datorn. Då kan jag tänka mig din lycka som befinner dig i detta hem ständigt, med dessa vackra dörrar framför dig som nu bara väntar på att öppnas.
Visst är det fantastiskt!
Du är fantastisk!
Puss Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Kära Guà, du skriver så fantastiskt vackert att jag fått en tår i ögat både igår och idag:)
Det du skrev om din man var så vackert och fint att man nästan trillar omkull, hoppas att han har fått läsa det.Det är inte många som har träffat så rätt som ni verkar ha gjort, det är bara att gratulera. Mitt val av man är likasinnat med ditt;=)Lyckligast i världen.
Hoppas mailet blir nåt RIKTIGT bra för dig.
Ha det BÄST!!!!!

Kramkram Marie

Tess sa...

Grattis Gúa till den vackra dörr som verkligen pryder sin plats i ditt vackra hem.

Gläd dig åt din fantastiska förmåga att hitta allt det vackra som finns runt omkring. Du är en sann sakletare.

Du beskriver dig själv som draken, i min värld finns inga så snälla och omtänksamma drakar i vart fall.
Nej du är det energi flöde som din älskade behöver i sin lugna sinnes värld. Tänk ändå, han måste ju få tanka lite av det impulsiva,, kreativa, fantasifulla som du tillför hans sinne.
Ni är som hand i hanske för varandra. Lucky you!!!!!!

Allt gott till dig och de dina
Kramisar Jeanette

Unknown sa...

Oh i love your wonderful pictures!!! Sweetly greatings, Bettina

Anci sa...

Hej, min vän !
Jag känner såå väl igen mig i det du skriver. Jag är rastlös, jag vill så mycket och jag vill ha förändring och utveckling. Men jag kommer ingenstans och vad vill jag ? Jag tycker att du är duktig både på inredning, att skriva och också att fotografera. Det måste finnas många jobb som bara skriker efter dig :D Lycka till i ditt sökande.

Stor kram
Anci

Kristins Hus sa...

Fine bilder! Og fine, kloke ord:-)
Kanskje akkurat ord jeg trengte å lese akkurat i dag:-D Takk!!

Kristin

Norregård sa...

Gùa, dina dörrar är så vackra att man kan böla....
Vad spännande med ditt mail, det måste vara folk som står på kö för att erbjuda dig jobb;o)
Och så din man som ser till att du landar mjukt!! Låter lite som min sambo, jag har ofta undrat hur han stått ut med mig.....
Tack för dina vackra bilder, ditt vardagsrum kan jag se miljarder gånger;o) Det bästa till den bästa!!

Kram Kram Malin

My Lovely Things sa...

Puss och Kram..Du är bäst. Jag tror på dig..Du kan komma vart du vill, du har en enorm kapacitet!!
Kram Anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

GullaUlla !!
Glöm det där med inredningsbok , det är ju en självutvecklingsbok du ska skriva !
Love din man osså , min flyger inte drakar lika bra kan jag säga , här kraschlandas det ideligen !
Upp som en sol och ner som en pannkaka ...typ ;-)
Kraam/Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhh vad glad jag är att det går bra för dig..du ser, det vänder !!
Och du..det är nästan så att jag också gråter när jag ser dina vackra dörrar !! Himmel så fina de är..jag vill också ha såna !!!
Kraaam Anette

Skogsdoft & havsbris sa...

Du och din man verkar som gjorda för varann, det är så härligt att höra hur bra ni passar ihop! Just så ska det ju vara, att man stöttar varandra och är där för varandra i livets alla skeden, att man får pröva sina vingar och vet att den andra alltid är där och tar emot en vad som än händer.
Åh vilken vacker dörr! Helt gudomlig, den får du vara stolt över! :)
ha det så bra!

lottens vita och gröna sa...

du ljuva, så vackra ord så nu bölar jag, blink!!!!

duuuuuuuuuu vänd dig bak...
nähe du ser inte själv dina vackra vingar och ljuset omkring dig då.... som du strösslar så ljuvt till oss med i ord och bild,vi ser och vi njuter!!!

använd pennan och kameran
och hela världen,
you have a mission bäjbi!!!!

störstakramen och pussen från lotten potten

Anonym sa...

Alltså... Jag lånar gärna detta inlägg och länkar naturligtvis till dig. Det skulle kunna vara jag som skrivit detta. Vi är nog i exakt samma skede i livet. Och våra förhållanden... Hahahaha! Så kul att läsa.

Kram på dig och lycka till!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺ Fiiiiine bilder og fine ord☺

Klem M♥

Mäster Henrik sa...

vilken fantastiskt vacker dörr!!!
är på jakt efter en liknande faktiskt.. hojta till om du ser någon! :)
Kram
Magnus

Annas skattkammare sa...

Så underbara dörrar! Ni har det så fint i ert vardagsrum!
Kram /Anna

gamla skolan sa...

Jag ser gärna bilder av ditt vardagsrum miljoner gånger till !! och jag önskar dig stort lycka till !!! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Änglarnas hus sa...

Härliga bilder och fina ord som alltid!
Kram Sanne..

Rut och Signe sa...

Vilken fin respons du fått av alla bloggar runt omkring dig, underbart. När man väl bestämmer sig för att gå vidare och byta bana känns det så himla rätt. Jag har själv erfarenhet av att bryta upp från tryggheten, utbilda mig och starta företag. Ångrar ingenting och njuter varje dag av att kunna syssla och arbeta med det jag gillar mest i livet. Har en trygg make att luta mig emot när det är tungt, en man som också står ut med mig när jag tvivlar. Lycka till! Marie

Vintage House sa...

Hej vännen,
Oj vilka vackra dörrar har en förkärlek till dem..
Vill oxå ha en ut till glasverandan.
Underbart med en stabil man,har oxå en och det är så skönt..
Lycka till!!!
kram sandra

Vida sa...

- vilka underbara bilder du låter oss njuta av....så stämningsfulla att man får yrsel av lycka.
Ditt hem berättar en historia för oss i harmoni och glädje.

- jag önskar dej lycka till med vad du bestämmer dej för att gå vidare med i livet...

Kram kram
Vida

Conny - Frøken Klara sa...

Smukke smukke ord, både om dig selv og om din mand... jeg nyder at læse din smukek blog. kram fra Conny

mysiga heestrand sa...

Du skriver så fint om din man och dig själv.
Du är så kreativ och härlig, jag tror på dig. Det är alltid lika roligt att läsa dina inlägg och även att titta på dina fina bilder. Dörren är fantastiskt fin.
Kram Marita i Heestrand

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Isn't it lovely that, something that comes in the mail can change everything ? I am so pleased for you.
....and, your partner sounds perfect. He is obviously your rock and your calming influence. It's good when you both balance each other and it sounds as if he is very supportive.
I love your doors. We went out at the weekend to find a door or window or old shutter but, came back with a shuttered mirror !!
Have a lovely, happy week, Gua. XXXX

Linda Lindberg sa...

Gud vilken tur att jag hittade din blogg, så underbar, och så mycket fint du visar i ditt hem!!! Ha en underbar dag// Linda

Madame Petite sa...

Jag är med dig... som så många andra! Du har en hel hejjarklack runt om i Sverige som tror på dig och dina fantastiska förmåga att inspirera och skapa...

Livet är brokigt och tokigt ibland, men med öppet hjärta sinne hittar man alltid rätt... du är snart i hamn, det är jag så övertygad om!

Kram från Jenny

Sussi sa...

Underbara ord....drömmar MÅSTE man ha! Och underbara dörrar...jag bölar av båda..
Har också en man som är min raka motsats. Det är tur det...tänk dig två flygande drakar utan styrsel eller förankring i verkligheten! Skulle aldrig funka!
Kram
Sussi

Sandy~Romantique Inspirations~ sa...

Hi there, I just have to comment that your home is so lovely and charming. I really enjoy looking at your posts. You have a very pretty blog too!

Enjoy your Day*