Just do it!

Just do it!

onsdag 31 mars 2010

Hej mina goda!

Hoppas ni mår bäst och längtar efter lite påskledighet. Själv drömmer jag om att solen närvarar..:)
I övrigt så bryr jag mig inte så mycket. Jag är inte alls så pippi på påsk, med andra ord. Men en annan sak har jag pippi på...fönster!
Japp, en riktig fönstersamlare verkar jag ha blivit. Det räcker väl med tre av samma sak, i anseendet samlare. Och då jag sen igår har fyra till, och är numera en lycklig ägare av tjugo vackra fönster, kan jag lugnt och tillbakalutad, titulera mig megasamlare! Med mottot...att man aldrig kan ha för många..:)))
Och jag nekar inte ,att jag skrattade högt när vi plockade ut dem sista i går, då Hilmir sa..."mamma, tänk så coolt om vi skulle sätta massa fönster i planket i trädgården. Så blir det ett fönsterplank".
En riktigt bra idé, tycker jag förstås!
Japp, stackars barn, inget är längre konstigt i hemmet Island...*Fast lite skönt också*

Och så bara lite bildglimtar av vardagslyx till er alla som så troget följer mina påhitt. Tillsammans med min största önskan om en GLAD PÅSK...
Så ses vi nästa vecka...



Stora kramen till er alla mina fina
och massa kärlek likaså!


Ta vara på stunden och njut i nuet.
-man vet aldrig när det blir för sent...

36 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

Å men for noen nyyydelige bilder !! :)

God påske til deg :o)

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
for a long time I pursue your wonderful Blog.
You really have to form style and talent your home so fantastically. I am inspired over and over again on the new one.
Kind regards from Germany,
Elke.

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmmmm, det här är rena godiset för en obotlig romantiker som mig. De där bilderna borde jag lägga ner i mitt påskägg, för det är nog de bästa godsakerna jag kan tänka mig att njuta av så här i påsk.

Nu börjar det ta form i lokalen hörru! Har lagt ut en del bilder på det. Oj så vi har burit och det är en välsignelse att jag har så tålmodiga barn kan jag säga. Inte varje 18-åring som tycker att det är helt bekvämt att av en sträcka på 400 meter bära ett skrivbord som är belamrat med gamla hattaskar och en gammal ljusstake. Men, som de säger - Mamma, det är inte alltid vi förstår dig och dina idéer men din glädje när det är gjort, den förstår vi!!!!
Puss på dig och glad påsk!
Mia

Unknown sa...

You have dream pictures..
Gorgeous..
greetings Kari

Norregård sa...

Gùa, jag får ett lyckorus varje gång jag ser att du har gjort ett nytt inlägg.......
Vet hur jag kommer njuuuuuuuuuta av dina vackra bilder...*ler*...
Ser att vi har samma förpackning med trådrullar....och knappar loppade jag på vägen hem idag!!!!
Nu ska här pimpas, tack duktiga du för all inspiration;o)
Den bästaste bästa Påsken till Dig och de dina!!!!!!!!!

Kram Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Hej söta Gúa!

Åhh rena rama drömbilderna!!!

Den där klänningen i sista bilden vill jag ha, åh vad den var fin. Är den nyinköpt? Var? Hihi, vill gärna köpa jag med =)

Kram vännen
Mia
PS har du sett mitt mail? Vill inte tjata på dig, undrar bara om det kommit fram. Tänkte skicka en liten fråga till... :)

hagagården sa...

Hej
Helt underbart fina bilder som vanligt.
kram o ha en trevlig påsk.
ninni

Tricia sa...

Lovely words and gorgeous images!

. sa...

Jaha, då kanske inte jag ska briljera med mina tre fönster, hihi! Fast du kanske inte har gjutjärnsfönster iaf. Eller har du? Fniss, fniss!

Kram Camilla

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Underbara bilder som vanligt.
Önskar en trevlig helg

Ha en fin onsdag
KramKRam
Lotta

Rosor och Spetsar sa...

Vackra härliga bildkarameller hos dig som alltid, härligt
En skön påsk önskar jag dig också
Kram
Annelie

Anci sa...

En stor kram och en önskan om en fin påsk för dig o din familj från
Anci

Galleri Hönshuset sa...

Underbara bilder som alltid...men bilden längst ner på din blogg =)... HERREGUD vilket ställe =)är det dit du åker när du åker "hem"?

Ha en toppen påsk. Kram Pirre

Vintage House sa...

Vackra ting på vackra bilder:)
jag älskar oxå gamla fönster har 6 st stående i garaget som jag vill ta in...
ha själv en ljuvlig och mysig påsk..
kram
sandra

Marie - Systrarna sa...

JAg vill också ha gamla fönster! Men var hittar man dom? Är det på typ Nacka byggnadsvård och den typen av butiker, som jag aldrig varit på? På Blocket har jag då aldrig hittat några fina.
Men det kanske är så att de fina fönstren inte vill vara ensamma hos någon, utan söker sig till dig som har en flock! ;-) Hi hi
Glad Påsk! Kram/Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas det ändå kvittrar och kucklar lite påskligt i huset Island och att ni ändå blir lite lätt illamående av alldeles för mycket påskgodis !
Vill bara önska dig min favoritbloggerska en riktigt Glad Påsk och vi ses väl i morrn om du har trimmat upp kvasten !?!
Påskpussar ;-)

Unknown sa...

Hilmer är en klok liten man!
Brås han på mamma månne????

Utmärkt idé han föreslog, ja förutom då att det blir helt insyns fritt förstås.

Men annars räcker det kanske till ett litet växthus????

Ja ja, du hittar säkert snart något användnings projekt till alla dina fönster.

Önskar Dig en härlig påskhelg och än en gång tack för trevliga inlägg och jättefina bilder.

Kramisar Jeanette

Lisas torp sa...

Ljuvliga bilder från dej som vanligt!
Ha nu en riktigt njutningsfull PÅSK du också!

kramar
Lisa

Bitte sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt Glad Påsk! :-)

Påskkramar
Beatrice

Vida sa...

- nej charmiga fönster kan man aldrig få för många av...eller :)

helt ljuvliga skira underbara bilder

kvast katt kaffe hälsning
Vida

Lilla Blanka sa...

PS tack för ditt mail, nu kom det fram =)
och jag har svarat tillbaks ♥

Kram
Mia

Annas skattkammare sa...

Glad påsk önskar jag dig! Hoppas du får en skön helg! Underbara bilder som alltid!
Kram /Anna

Unknown sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Gua!

Ville bara kika in och önska dig en underbar påsk! Du verkar vara en underbar person som ger mycket av dig själv, tack!


Varmaste kramen
Hanna

FEDERICA sa...

Love your blog! All the photos that you post are from your home? Is gorgeous! I really would like to featured your home and blog on mine. Should I use some photos?
Look forward to hear from you.
Greetings from Italy,
Federica.

Änglarnas hus sa...

Och vackra fönster är det också!

Ha en underbar påsk, tillsammans med din familj!!

Kramis Sanne!!

In my house sa...

Kikar in för att önska dig en skön och glad PÅSK

Kram josse =)=)=)

vosgesparis sa...

The translator says you are not to pippi on Easter,,,, I have no idea how this translator found this word but I Wish you a happy weekend
Desiree

Interiörboden sa...

Hej!!

Jag vill önska dig en GLAD PÅSK!!
Hoppas att du får en jätte fin helg, med mycket god mat och mycket, mycket påskgodis :)

Kram Sandra/Interiörboden

Granne med Selma sa...

En riktigt God och Glad Påsk önskar jag dig!
Kram Sussie

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
I just want to wish you and your family a wonderful Easter weekend. Hope that you eat lots of nice food, especially chocolate !!!! Your pictures are beautiful. All of that cotton and old lace. I love old lace. XXXX

Anonym sa...

tack nu är det mkt mkt lättae att läsa....

LOPPISLIV sa...

Halloj där Fru Fönster! :-) Du har väl så pass många så det skulle kunna bli till ett växthus kanske, tänk vad härligt men Hilmers idé om fönsterplank lät ju också kul. Ljuvliga bilder som alltid. Som en dröm att titta in här. GLAD PÅSK till dig och familjen. Kram Paula

Marie sa...

Hihi, det är inte alla som kan titulera sig fönstersamlare!!! Längtar tills jag får se alla dina på riktigt!

Underbara bilder, som alltid i hemmet Island!

Ha en mysig påsk!
Kramar Marie

Ps. Såg dig i Allt i Hemmets specialtidning 25 Hem. Barnen blev överlyckliga när de fick syn på dig och frågade när vi skulle besöka dig igen och började rita teckningar med en gång, hihi.

Gypsy Purple sa...

Wishing you a happy and blessed Easter! xx Gypsy Purple

Conny - Frøken Klara sa...

Hej ven. Smukke påske billeder. Jeg er også vild med vinduer, de er så smukke, især dine :-)..
Dejlig påske til dig og familien herfra