Just do it!

Just do it!

onsdag 24 mars 2010


WOW...NI ÄR VERKLIGEN BÄST!!!
Tusen miljoner tack för era varma hälsningar och pepp!

Jag ska minsann skriva ut varje ord och bära dem runt halsen på denna min resa. Jag ska låta dem vägleda mig när svackor uppstår och de ska hjälpa mig att hålla fokus!
TACK!

Jag är så himla lycklig idag, för allt och allt..:)

Jag kan också lova att om ni såg mitt garage just nu, skulle ni tro att jag är fullkomligt galen..:) Fast, det vet ni ju redan att jag är..;)
Men, men...jag har bilden i huvudet och allting får ta sin lilla tid. Jag har inte bråttom, för engångsskull. Det viktigaste är att det blir som jag vill att det ska bli. Det blir lite lagom rått och enkelt. Mitt skötebarn, rätt ut sagt! jag kan ju ingenting om business, så hela denna resa kommer bli spännande och jag räds ej!
Och det roliga blir också, att genom att ta detta steg, kan jag fortsätta göra reportage och andra roliga saker jag brinner för..:)
Jag ser det hela som ett test.
-Antingen blir det som jag tänkt och jag vill fortsätta och utveckla, eller så vänder jag seglen igen och byter riktning!
Så enkelt är det! För "keep it simple", blir just det som ska känneteckna mitt koncept.

Visst är det underbart såna dagar då himlen vilar i ens famn!

Japp, ni hör, egot är på topp denna onsdag i hemmet Island. Och jag kan bara erkänna att det var banne mig på tiden..:)

Och det får bli dagens sista ord, tillsammans med lite bilder på skåpet i köket. Det har genomgått lite vidare omvandling och är numera lite lagom rufft och ett steg närmare flugskåp.
(Ja, eller jag låtsas det i alla fall..;)


en ram med flugnät, fick ersätta..."äpplet"...
Jag smyckade en gammal trälåda/back, häromdagen.
Härmade rakt av på frihand,
Sandras vackra gamla trälåda.
Inte perfekt, men helt ok!
Luftigt och bra känns denna hörna nu,
trots alla små prylar som bor där..:)

Jag vill avsluta dagens inlägg med följande kommentar jag fick,
härifrån
För jag anser att vi alla behöver den...
Tusen tack Magnus!

-Av alla brott, är Uppbrott det bästa.. Att våga,
att bryta,
att tro,
att satsa,
att hoppas,
att kasta sig ut,
att börja om, starta nytt...
En viss Kierkegaard sa: "Att våga är att förlora fotfästet en liten stund.
Att inte våga är att förlora sig själv."

-bär det med dig...

Kram...

30 kommentarer:

Unknown sa...

Den största lycka till kramen från mig till dig.
Blir så imponerad av alla som vågar leva ut sin livs drömmar.
Är själv en fegis som står brevid och önskar......

Av hela mitt hjärta önskar jag dig all lycka. Sträck på Dig av stolthet över dig själv som vågar.
Strongt!
Nu behöver du inte sitta på hemmet och ångra det du aldrig gjorde.

Jag kommer på direkten då du slår upp portarna. Är övertygad om att det kommer bli en underbar upplevelsebutik. Det räcker ju med att titta på ditt underbara hem och de fina reportage du stylat för att förstå att det kommer att bli som att komma till himmelriket.
Verkligen glad att avståndet inte är så långt utan jag kan göra många besök precis när lusten faller på.

Väntar med spänning på öppnandet!!!!!!!

Massor av kramisar Jeanette

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, nu är jag ju här igen......
Just de där orden - från Kirkegaard - fick jag av en god vän när jag stod inför beslutet att sälja butiken.
MAN MÅSTE VÅGA FÖR ATT VINNA!
Livet är så enkelt, så det därför blir svårt.
Just på grund av att vi inte tror att det är så enkelt!

Så länge du är sann mot dig själv, lyssnar inåt och gör precis det där som får ditt hjärta att sjunga - då blir livet enkelt!

Säger hon som sitter här med ett eget klippkort i livets berg- och dalbana *ler stort*

Ha det fint!
Kram Mia

(eddas) sa...

Heisann...
har sittet og lest og ser du skal åpne ditt eget...det drømmer jeg og om....men men den som lever får se:)
Hvor får du kjøpt slik fluenetting?
Hvor bor du...er det langt fra Oslo?:)
Skulle vært gøy og sett garagen din når den blir ferdig:)
eddaKlemmer til deg:)

emilias gömmor... sa...

Önskar dig all lycka och välgång, under resans gång! Jag har gjort samma val och ångrar ingenting! Jag har inte heller bråttom, då det tar tid och pengar, men nån gång på färden så kommer man till hur exakt man vill ha det. Det är viktigt att man får det på sitt vis och att man blir lycklig!!!

Tusen kramar på dig!/Mimmi

Lisas torp sa...

Mycket kloka ord på slutet där - ta dem till dej och stå på dej!
Du HAR kapaciteten som behövs och talangen!
Kram
Lisa

hemtrevnad marie sa...

Å. så roligt att du ska öppna eget Gùa!!!
Vet ju att du drömt om detta!!
Önskar dig all lycka!!


Ditt skåp blev förresten ljuvligt med nätet!
Har själv en rulle liggande som jag inte vet var jag skulle använda, men nu fick jag inspiration, ska bara hitta ett lämpligt skåp också, hihi!
kraaam

Hem och Lycka sa...

Stort grattis till den egna butiken!

kram

gamla skolan sa...

Gua ! Tänk jag drömde om dig inatt!! , att du skulle öppna en butik , som bara sålde barnsaker , i plast i grälla färger . Och jag kom till dig och blev helt förvirrad av allt de som jag såg. Jag skulle förmodligen verka finkänslig , när jag gick fram till dig , och sa , att det var ju fina saker , men var är allt det andra , det som är du ?? Du svarade mig att det var detta som du skulle sälja . Jag blev alldeles förstummad , och stammade fram något konstigt svar , och åkte därifrån . Snälla Guá , säg att du inte skall sälja plastleksaker i grälla färger !? Lova ?! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Ness Lockyer sa...

That last image is amazing. What a beautful piece.
Ness xx

Vida sa...

- är så glad att du vågar testa detta...hur det än går eller om du vill göra något annat så kan ingen ta ifrån dej erfarenheterna och kraften när du går vidare...

- skåpet blev så läckert - hur hinner du kvinna??
kram
vida

Mäster Henrik sa...

Väl Bekomme!!

Karin Krut sa...

Eeh ursäkta ordvalet men skåpet blev skitsnyggt.. shit jag måste kolla igen.. ;)
Lycka till så jättemycket och bamsekramen kram kram
Karin

. sa...

Wow, så snyggt det forna äppleskåpet blev! Vilken känsla du har./Camilla

Anonym sa...

LOVE LOVE LOVE!!! this cabinet and the whole room for that matter!
Everything you post is simply divine ~
:) Sarah

Magdalena sa...

Söta Gúa , så fantastisk nyhet!!
...väntar med spänning på bilder från butiken, och nu under tiden njuter jag av de som du visar...
Kram
Magdalena

Dessie sa...

Vilket härligt skåp, det blev verkligen jättefint! Det är så roligt att läsa då någon bestämmer sig för att förverkliga en dröm. Modigt gjort, jag önskar dig all lycka.
Kram Dessie

C. Tvillingmamma sa...

Kör hårt! oh tack,jag blev jätte inspirerad nu är jag såg dina skåp! Ska ge mig på lite köksluckor och måla tror jag! ;)

Kristin sa...

Härligt att du vågar satsa på din dröm!!! Önskar jag själv hade ditt mod. Önskar dig verkligen lycka till!!!
//Kristin

Vintage House sa...

Lådan blev ju super:) och skåpet så läckert det blev ett härligt lyft:)
Älskar det ordspråket, tänkte skriva det på något här hemma..
kram i massor
söta du
sandra

Millygarden sa...

Wow så läckert skåpet blev..som taget ifrån franska landsbyggden!

Toppenfint goa Gua!
Kram Marina

Pureshabby sa...

Hello you, I only want to tell you that I - LOVE - YOUR - BLOG!

The best regards from Germany
Sabine

Millas hem sa...

Vill också säga WOW!!

Grattis till att drömmarna dina börjar ta fart och bli verklighet!! "Äpplet" skåpet är helt otroligt vackert förvandlat!!

Kraaam

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Kära Gua,,
Åhhh va jag önskar dig lycka till med din dröm de kommer bli nåt så underbart fint ljuvligt finns inte ord för hur du säkert kommer få till det!!! ditt underbara äppelskåp vilken förvandling du har verkligen en trollstav i din hand... sååå vackert... ja säger igen LYCKA TILL stora kramar fråm mig sussie

Helena, The Swenglish Home sa...

Oh så snyggt och ÅH så spännande med din dröm som får liv i bussgaraget. Du skapar magi med händer och sinne och lyllos dina framtida kunder som får ta del av det!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

gittan sa...

Det ska jag bära med mig! Jag vill ju så gärna förverkliga mina drömmar jag med!!! Frågor som lokal måste dock lösas inann jag kan spinna vidare. Har du tänkt på att du kanske kan få starta-eget-bidrag? Kolla upp det med arbetsförmedlingen! Jag har nog fler tips till dig egentligen om saker du bör känna till. Har du samma mail fortfarande? Den ligger nog kvar i min maillista. Det finns t.ex info dagar som jag själv fundera på att gå på. Minns inte exakt när men det var nu i början av april. Det kunde kanske vara av intresse?
Är du intresserad så lämna ett meddelande på min blogg så ska jag förse dig med de tips jag har =)

Hoppas din dag lir lika solig och fin som min / varma kramar gittan

Liten Bod sa...

Så härligt att du kan skriva om all din ängslan, det klarar inte jag :) Vi är nog många som känner igen oss! Lycka till så jättemycket med ditt "garage"! Jag ska försöka åka förbi om tillfälle ges... Kramar, Tina

Jacqueline @ HOME sa...

No-one gets very far if they don't take a risk, Gua. You know in your heart what to do.
I am loving your kitchen. The individual cabinets are fantatic. XXXX

Madame Petite sa...

Du gör så rätt underbara! Att vi klarat oss utan en butik driven av dig fram tills nu är ett mysterium... du kommer inte att lämna en själ oberörd! Vi behöver dig allihopa!

Tror vi är lika... som om jag redan kände dig, för när jag läser här hos dig så är det som om jag läste om mig... och ja, att få träffa dig en dag vore fantastiskt! Jag kommer till butiken och frågan är om jag någonsin kommer därifrån! :)

Jag beundrar dig verkligen, känns i hela hjärtat när jag besöker dig. Önskar du hade en egen tidning där varenda bild var tagen av dig... och varenda rad komponerad ur ditt sinne... kan liksom inte få nog!

Att vi får äran att följa dig i livet här och nu, dina tankar, funderingar, härliga ideér och ta del av din fantastiska fantasi älskar vi dig för!

Har sagt det förr, säger det igen...

Magisk är du lilla älva och tacksamma är vi som får ta del av allt du ger!

Vilken väg du än tar i livet så lovar jag att det blir rätt, du har förmågan... förmågan att lyssna till ditt hjärta och livets vägvisare...

Ingen berör som du...

Kramar från Jenny

inga Heiddal sa...

Wow hvað er langt síðan ég kíkti hér inn... Fullt af flottum myndum fyrir dauðþreytt augu mín sem urðu ung að nýju við að skoða.... Kram til þín mín elskulega. Og gleðilega páska!!!

Hos Jorunn sa...

Skapet ble så vakkert, så vakkert og hyllen over også. Likte kjempegodt bruken av fluenetting på dørene. Alt du gjør blir så fint og det kommer til å gå kjempebra med det du skal begynne med nå, det er jeg 100% sikker på! Lykke til!! Ønsker deg en riktig fin helg og god påske! Klem fra Jorunn