Just do it!

Just do it!

söndag 28 mars 2010


Hej alla underbara!

Jag fortsätter sväva på mitt lyckomoln..:)
Och idéerna spottas ut. Är jag nästan lite trött i huvudet, men mest bara så glad.:)
Kan inte direkt påstå att mannen är lika förtjust som jag! För samtidigt som han är ute i garaget och bryter golv, stör jag honom med mina halleluja moments här inomhus..:)
Men, men, snart är det dags för utemys och då ska jag försöka att hejda mig lite.

Tänk att det nu är sommartid!
Åhhh, vad jag gillar klangen av det ordet just nu, och i fredags fick vi härnere en riktig försmak av sommarvärme också. Det var så härligt att även om lördagen regnade bort, sjöng sinnet..:))

Nu mina goda, ska jag fortsätta smida planer.
-Så ses vi snart igen!

Och nu så har vi en ny inneboende...
till allas glädje faktiskt.
Jag hade nästan glömt hur vacker den är!
och kan idag inte förstå att den fått bo i garaget i snart fyra år!?!
*stackarn*
Denna nya inneboende förde med sig nya idéer förstås..;)
ni vet, min dubbeldörr.
Denna sidan har ni inte sett förut.
så underbart härjad av tidens tand.
har nu blivit en skiljevägg.
Fast när den kom på plats, föddes ytterligare idéer!
Som jag nog får vädra med mannen en annan dag.
(Eller i varje fall vänta tills han avreagerat sig lite till med släggan därute..;)

Puss och kram till er alla
och den bästa veckan!
Njut, Lev, Lek...

28 kommentarer:

angela walker jewelry sa...

I love the doors!
Health and happiness
Angela
http://angelawalkerjewelry.blogspot.com/

C. Tvillingmamma sa...

Vilka dörrar och så vacker nya inneboende är! Sagolik!

Lisas torp sa...

Vilket otroligt vackert piano, med ljusstakar och allt! Men....går det att spela på, om det stått i garaget?!

Otroligt vackra dörrar!
Kram
Lisa

Vintage House sa...

Pianot är underbart vackert, skulle vilja ha men plats???
Dörrarna är underbart vackera..
ha det så gott!
kram
sandra

Rosor och Spetsar sa...

Guuuud vilka fantastiskt vackra dörrar, älskar deras patina. Måste vara den snyggaste skiljevägg jag sett. pianot är också vackert.
Ha en skön söndag
Kramar
Annelie

Laura @ 52 FLEA sa...

Your piano looks beautiful in the room and the doors make a perfect partition! Wonderful idea!
Happy Sunday to you!
:) Laura

All Seasons sa...

What a beautiful old piano, I like it, with the candles, a beauty!!
And the doors, what to say about it...

Have a nice sunday evening, It's summertime

Hugs
Patricia

Änglarnas hus sa...

Men vilken juvel ni har haft gömd i garaget..morr..hihi..

Tur att den har fått komma in i huset ..dina dörrar är underbara..vad kan det nu vara för påhitt?!

Ha en skön fortsättning på söndagen!

Kramis Sanne!!

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilka dörrar! Jag tror jag svimmar...

Hos dig kan man aldrig se sig riktigt mätt. Du bjuder ständigt på inspirerande ideér och man blir härligt glad :)

Skit snyggt piano!

Kram Viveka

Vida sa...

- vilken magisk svart skönhet som äntligen fick komma in ;-D

- pardörrarna är hur ljuvliga som helst...man kan ana dess spännande historia...

Tokglad äntligen räfsatid
Kram
Vida

Helene Rodahl sa...

Så vakkert, så vakkert. trenger vel ikke si mer:-))

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint gammalt piano, efter flera år i garaget var det bra att du tog in det. Är säker på att du ser på det med andra ögon nu. Så fin dubbeldörr också, ljuvligt sliten.
Ha en fin kväll
Stora kramen
AnnaMaria

Anci sa...

Hej !
Vad kul med er nya inneboende :) Jag tycker att det är så roligt med din sprudlande glädje & energi. Hoppas att du får massor av sådana dagar i framtiden !!

Dina ord i slutet är underbara: jag har redan försökt börja leva efter orden: Lev, lek och njut.

Bamsekram till dig
Anci

Annas skattkammare sa...

Så fint!! Dubbeldörrarna var ju bara så vackra och pianot med. Ni får till det så bra! Jag lyckades faktiskt få sambon att hjälpa mig att bära in ett linneskåp igår, men f.ö. vill han inte alls veta av mina projekt.. ;)
Kram /Anna

Anonym sa...

ABSOLUTELY GORGEOUS!!!! Both the piano and the doors are to die for!
You always shows us the prettiest pictures ~
Sarah :)

Villa König sa...

I don't know what I love more? ;-) The wonderful piano or your wonderful doors! Both look so great!!! Hugs Yvonne

Viola sa...

Tack för din goa hälsning min vän och så klart du ska ta dig uppåt landet i sommar, här är man slut efter denna intensiva dag, är så glad och nöjd, hade massor utav besök från alla åldrar och det handlades..

så nu har jag avslutat dagen med en lååång promenad runt samhället, skönt att rensa huvudet...

så himla fint det blev med pianot och dörrarna...suck, här har jag 2 st pianon..ett som jag spelar på och ett som möble, så vackert i björk, likanadne ditt, ha en fin vecka,

kramen

Rut och Signe sa...

Men vilka vackra dörrar...... Och du vilket piano "i garaget"!!! Jag skulle också vilja ha ett sånt där garage med så fina saker i..... suck! Så fint det blev och du, se upp för släggan så du inte kommer emellan när mannen far loss i garaget, hihi!

Norregård sa...

Vackert, vackert!!!
Underbara dörrar och otroligt majestätisk inneboende;o)
Nu var ju detta vackra ting, men ALLT blir vackert i hemmet Island och din magiska värld!!!
Jag njuuuuuuuuuuuuter Gùa!!

Åter igen,det bästa till den bästa!! Kram Kram Malin

Galleri Hönshuset sa...

ooooh så vackert =)

så fint med dörren stängd, och det är ju perfect att kunna variera =)

ha en toppendag. Kram Pirre

gittan sa...

ÅH... jag bara älskar såna pianonmed snygga, välsvarvade svarvade ben och ljushållare! Vet du vilken lyckos du är?
Kram

Bitte sa...

Vilket underbart gammalt piano du har! Som pianist njuter jag av bilderna och känner att jag skulle vilja ta på det för att känna hur det känns :-).

Kramar
Beatrice

Sigga sa...

Dásamlegt píanó mín kæra og ég er alveg búin að missa yfirsýn á herbergjaskipan og hurðaopum hjá þér hahahaha I love it :D
Knús í hús

Anonym sa...

Vackert som alltid....jag har oerhört svårt att läsa din text mot den mörka bakgrunden, jag har inte dålig syn.....ursäkta klagandet.....bara en synpunkt....jag gillar din blogg jättemycket

Unknown sa...

Hej vännen,

Din inspiration tar visst aldrig slut, men så härligt!!!!!

Läckert piano som verkligen hittat sin rätta plats efter att behövt stå i skamvrån i ert garage?????

Dörrarna, ojojojojoj!
Underbara!
Ja du Gúa, vart skall det sluta..........
Du behöver ett mycket större hus, för du fullkomligt sprutar idéer.....
Härligt!

Kramisar Jeanette

Ellinor sa...

Du verkar Följa ditt Hjärta.
Pianot är såå fint och Dörrarna har så Härlig Patina.
Ellinors Hus

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej snygging!

Kikar bara in för att önska dig en riktigt fin påskhelg.

Än en gång...vilket underbart hem du har :)

kram Viveka

K R I S T I I N A sa...

skiljeväggen är fantastisk!
grattis till dina haleluja-moments!! det behövs för att få vardagen att gå runt! keep creative!