Just do it!

Just do it!

torsdag 11 mars 2010

Hej alla mina fina!

Här kommer bara en liten helghälsing från min lilla verkstad..:)
Och det är som alltid när skaparglädjen flödar, då fattas mig ord.
Så jag bara ger er lite bilder denna sena torsdagskväll.
Mitt senaste projekt...den är 3,10m lång och har stått i garaget i hundra år säkert, ja, eller nästan. Det kändes i alla falla så, när jag hällde ut den åttonde hinken med såpavatten! Och jag ljuger inte, när jag säger att mannen min nog aldrig varit så nära att tappa hakan, som när jag sa att jag ville ha in den..:)
Det blev lite murrigt mummel om, att han minsann skulle sätta hjul under hemmets alla prylar, så att jag kunde flytta nåt varje gång jag drog andan! Ja, ja, men nu är han nöjd..;)

Fast han kom faktiskt hem med en full påse industrihjul idag. Försöker väl gardera sig...Nåt som knappast förvånar någon..:)))

Men nu är jag klar med min vårrensning. Det mesta av mina småpryttlar har fått sommarvila, och jag är redo för solen...

Skaparkaos...
och så lite servetter...
tillsammans med gamla lakan ...
i min nya skänk..:)
satte gardin på två tredjedelar av överdelen,
för att gömma lite saker som jag inte vill ska synas,
samt hålla "lugnet"...
det blev helt ok.
mitten fick stå öppen och där bor nu det som jag använder mest...


Önskar er alla en härlig helg!
Själv hoppas jag på lite vårvärme och så kanske en liten loppissväng.
Och så ska jag mysa med dottern som är hemma och hälsar på...*mysigt*

Puss och kram och massa kärlek till er, alltid!

25 kommentarer:

TAPESTRIESOFNATURE sa...

I LOVE YOUR STYLE! IT IS TRUE EYE CANDY!

REGARDS, JUDY

Den där Marie sa...

Det blev jättefint! Ha en trevlig helg du med! / Jonna

Vintage House sa...

Oj den ser helt ljuvlig ut förstår att du ville ta in den:)
Ha nu en fantastisk helg med en masa mys!
kram
sandra

Milas Rum sa...

Du har det så fint!
Tycker du gjorde helrätt i att ta in skänken. En riktigt charmig möbel!
Önskar dig en trevlig hleg!

Kram

Anonym sa...

Hej!

Allt du gör ser fantastiskt, ljuvligt och heeeelt underbart ut.

Allt gott önskar jag dig denna snöiga vårdag

Eva Solid

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Ljuvligt och inspirerande.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Magdalena sa...

Stilen på denna möbeln älskar jag bara!!
Verkstad,ateljé känslan smyger sig in på den...Vill också!!!
Största kramen
Magdalena

Vida sa...

- jag får glädjefnatt när jag tittar på dina bilder...

- helt underbara med en sån charmig romantisk touch...suveränt

- vill ta, vända, röra och känna på allt i din nya skattkammare...

puss o kram o fortsatt trevlig helg
Vida

Anonym sa...

Vilken fantastiskt fin skänk!
Trevlig helg!

Jacqueline @ HOME sa...

Oh that looks beautiful, Gua.
How do you do it ? Whatever you touch looks wonderful.
You are an interior design genius !!
Have a wonderful weekend. XXXX

Susi sa...

Oh your pictures are very very nice. I love this....Your Blog is so beautiful. Regards Susi from Germany

Kallholmen sa...

En riktigt fint garagefynd, vad roligt att du fick in den! När man inte är ute på bloggarna så mycket så blir man alltid lika salig när man kommer till din. UNDERBARA BILDER!
Tack och kram från caro.

Norregård sa...

Gùa, jag tittar in hos Dig i din vackra värld!!! Du ger mig tröst idag denna fruktansvärda dag, när mina hästar fått vandra vidare till sin himmel....Tårarna flödar och dina bilder är som balsam för mig....Tack för att du finns, jag älskar din nya favorit och allt som du har i den är ljuvligt!!!

Det bästa till den bästa!!!
Kram Kram Malin

Inspiration i vitt sa...

alltså Gua hur många braiga idee'r har du igentligen, tänk om jag ändå hade hälften av allt som du har.
Jag kan inte med ord beskriva hur det är att komma in till dig här på bloggen, det känns som att du har nya rum att visa hela tiden, fuskar du med ett extra hus någon stans hihi, bara skojade så klart men jag skojar inte när jag säger att du är helt fantastisk till att få saker att blomma om, helt otroligt.
Blev så full i skratt när jag läste om din "farliga" färd med byrån, du är så rolig.
Ha en underbar helg och kramar i massor/Ingela.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Gua.
Nu var det länge sen jag var in här.
Alltså du bjuder verkligen på väldigt vackra bilder från ditt helt genomtänkta och vackra hem, man blir så glad och upplyft när man ser på allt fint som du visar, och så tänker jag, om man skulle ha det så där vackert, så härligt det måste kännas att gå omkring där i ditt hem.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Zara

Anci sa...

Vad underbart det låter med din egen verkstad :) Ett eget ställe att vara och göra det man önskar.

Dina bilder är otroliga och de gör mig bara ännu mer säker på att jag vill skapa... något !

Ha en mysig helg med familjen !!

Kram
Anci

johanna sa...

Hej
En stoooor varm helgkram till dig!!! Underbara bilder som vanligt going.

Annas skattkammare sa...

Så snygg den var!!
Trevlig helg!
Kram /Anna

Anonym sa...

sæl elskan
þurfum endilega að fara hittast og fara á vorloppis saman, mig er farið að bráðvanta marga hluti sko.
töff skenkur by the way
knús Tobba

gamla skolan sa...

Åh ! Precis vad jag gillar , vill se MER !! Vilken lycka att ha något så läckert , så nära !!! Lova att visa mer . Eller sälj den till mig . Önskar dig en bra helg , vännen . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

dea sa...

Quelle douceur dans ces images!
Bon dimanche
Dea

Marie - Systrarna sa...

Läckert läckert... Så kul att ta del av ditt skapande, det smittar verkligen!
Kram/Marie

lindqvistsfyrarum sa...

Hej!
Hoppas att du har en skön söndag. Håller på att lägger in bloggar jag följer på min blogglista och undrar om det är okej att jag lagt till dig?
Du har alltid så fina bild inlägg.
Rebecca

Unknown sa...

Hej vännen,

Du slutar aldrig att överraska oss med nya fina bilder!!!!!
Vilken skatt gömma ni har i ert garage....
Så läckert det blev!

Ständigt samma fråga, när kommer du hem och stylar hos mig????

Njut och rå om dottern!
Kramisar Jeanette

Anonym sa...

Everytime I look at your pictures my heart skips a beat, and they make me really happy :)