Just do it!

Just do it!

fredag 5 mars 2010

Fredagsmys...

Hej alla mina fina!

Vilka underbara dagar vi har här i Skånelandet!
Solen skiner och våren är här, fast det visste ni ju redan..;)
Här inomhus är det påtagligt, saker byter platser och ljuset släpps in, samtidigt som småplock börjar packas ner eller flyttas ut. Så alla typiska vårtecken i hemmet Island är på plats..:)
Och precis som alltid, vidgas tanken och fokusen fastnar. Det är verkligen ingen lögn, att det yttre påverkar det inre, man skapar plats för nya tankar genom yttre rening = Skönt!

Och så kom jag på att imorgon har jag bloggat i två år!...
Japp, i två år har jag surrat runt härinne i min lilla Lakkrísvärld och funderat, filosoferat, varit glad och varit ledsen. Och ni har troget stöttat mig, jämnt i medvind som motvind...TACK!
Helt otroligt att tiden ändå går så fort, men det är väl så...det går fort när man har roligt..:)

Massa fredagsmys och härlig solig helg önskar jag DIG!
Lite bilder och nu ska jag ut och supa lite sol...

och med dessa bilder lyckades jag smyga in lite fönster..;)
för härinne har de minsta hamnat, och gardinen flyttade jag...
...hit!
Bara smällde upp den med två krokar vid fotgaveln, endast,
och det blev jättemysigt..:)

Så ses vi snart igen!
Tjingeling...

17 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men, du är ju allt för finurlig du......
Så vackert så jag dånar. Nu ligger jag här nerbäddad i soffan och är förkyld. Kan du tänka dig - jag som skulle på mässa i morgon med mina skapade alster. Men, det kanske inte är meningen helt enkelt.
I vilket fall som helst så ligger jag nu här och bara njuter av att solen skiner ute, jag har precis badat och jag kan vila när jag vill. Det brukar ju ha en positiv sida också, det gäller bara att jag vänder på det lite så jag ser den också - och inte bara är besviken för att jag är förkyld nu.
Önskar dig en fin helg och tack för medicinen, öhhhh - jag menar inspirationen *ler*
Kram Mia

linnea-maria sa...

Vad fint det blev! en sänghimmel på nolltid! Jaa vi såg på nyheterna igår att "Nu minsann har våren kommit till skåne". Sambon vände sig mot mig och sa "Du ser älskling, det kommer en vår i år med". Trodde nästan inte det. Imorse hade vi -26 grader, ändå packade vi för en lunchpicknik. Tack vare solen blev den lyckad. Ha det fint /linnea-maria

Änglarnas hus sa...

Oh, tack till dig för gldjen du har gett mig..genom att få följa dig i dina tankar..och i din ständiga, inspirerande omflyttning av vackra saker!

Grattis på 2-årsdagen!

Kramis Sanne..

Marie - Systrarna sa...

Men grattis! Till de två åren och till ditt fina fina hem! Du är bara så duktig, alltid något finurligt och alltid vackert att inspireras av hos dig!
Hos mig - Systrarna - finns det en liten tävling om någon skulle vara intresserad!
Kram/Marie

Vida sa...

Har städat, skurat golv, bakat bullar och nu hänger tvätten ute på linan i solen....är det inte underbart att leva :))

- och nu tar jag 10 minuter för att titta in till dej och får glädjefnatt o lyckorus som vanligt av din härliga blogg...underbart
- är så glad att jag hittat dej.

hipp hurra imorgon till två år
puss o kram
Vida

Norregård sa...

Jag tappar andan som vanligt hos Dig.....Underbart i din vackra värld!!! Tack för att du låter oss vara en del av den!!!
Grattis till två fantastiska år, hoppas det blir måååååååååånga fler!! Hur skulle jag annars klara mig;o) Ha den bästa av Helger du Goa Gùa!!

Kram Kram Malin

Niina sa...

Every time I come to see you, I got so many stunning pictures... It is a big big pleasure to follow your blogg and get inspirated. Now when my daughter is getting older and older I have more time to concenrate to the other things like decorating home, and that also make s me so happy.
Have a nice weekend!

Niina

Milas Rum sa...

Vilka fina bilder du bjuder på!
Du har ett så vacker hem!
Jag drömmar om att få det likadant... nästan i alla fall :-)

Önskar dig en mysig fredagkväll och en fin helg!

Kram, Mila

Lisas torp sa...

Underbart vackert och vilken ljuvlig gardin!!!
Lisa

Anci sa...

Grattis i förskott ! Hoppas att du fortsätter MINST lika länge till.
Bilderna är ljuvliga !

Jag önskar dig en mysig helg

Kram
Anci

Unknown sa...

everything you touch turns into gold.........so beautifull again look forward to your new post hihi
sencere greetings, myrna

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå smart!! Kjempe-koselig, ble det, Gùa!! Nå fikk jeg lyst til å gjøre noe lignende på vårt soverom også;) Jeg har alltid hatt lyst på himmelseng ... men pga. skråtaket, har det vært en umulighet - men nå vet hvordan jeg få det til allikevel:)

Ha en strålende helg, vennen!

Klem klem
Anette:)

p.s. Bildene er underbara - som alltid!!!

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Guâ. Så fint det blev, du bor så fantastisk; jeg har fortalt min mand og dit hjem og om dine dejlige dialoger/kvindelist mod din mand... Det er så dejligt at læse...
Jeg er så vild med dit hjem, og får så meget inspiration af dig. Jeg troede også lige, at foråret var på vej til os, men pludselig slog vejret om og nu har vi minsanten snestorm !!! - IGEN... jeg elsker sne, så det går nok, men længes dog efter lidt bedre vejr og alle mine løgplanter i haven... Rigtig dejlig aften til dig herfra Conny

Stina sa...

Underbara bilder...som alltid.:-) Stina

Vintage House sa...

Men så mycket härlig inspiration, älskar dina idéer..
tänk vad man kan göra mycket med lite fönster..
kram kram
sandra

Millas hem sa...

Mmm...mysigt!!

C

Maliva`s verden sa...

Hei....lenge siden jeg var innom her sist. Men nå har jeg nok engang blitt inspirert...Takk for alt du deler med oss av vakre ting. Klem fra Maliva