Just do it!

Just do it!

lördag 6 mars 2010

Morgonlängtan...

Sitter här i morgonsolen.
Hon bäddar mitt hem i bomull och hennes strålar retas med de gamla rutorna i mina fönster. Jag ler och det pirrar i magen,
så måste det vara att äga livet!
De andra sover. Det är bara jag och solen.
Ett magiskt ögonblick som väcker min längtan och styrker mitt beslut. För vet ni, jag har tagit beslut!

Och så fort jag bara tänker på det, dansar en aura av styrkeälvor runt mig och jag förstår att min tvivlan kan läggas till vilo.

Jag tror att det goda...
" Ger mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

Dagen kan börja...


Lite bilder på längtan, blir min hälsning till DIG,
denna dag så jag firar två år i min Lakkrísvärld...

Stora kramen till dig!
Tack för att du vill vara en del av min värld...

30 kommentarer:

H ennA sa...

Grattis Goa! Det är alltid lika inspirerande att titta på dina fina bilder och läsa det du skriver, du har ju en unik stil..en vacker själ..

Kram Anne

C. Tvillingmamma sa...

Alla beslut som känns bra är rätt,grattis!!!

Nina sa...

Grattis fina Goa!

tinemor sa...

Grattis med 2 års bloggdagen!
Måtte du blogge i mange år framover!
Kram

Norregård sa...

Vem vill inte vara en del av din Lakritsvärld??????
Så klart att du tagit rätt beslut, det känns i hela bloggen!!
Ha en underbar dag i solen;o)

Det bästa till den bästa!!
Jag älskar dina täta inlägg;o)

Kram Kram Malin

rosenskära sa...

Godmorgon raraste! Vilka härliga, sommardoftande bilder du visar idag. Ljus, ljus, ljus! Vaknade i morse av det, genom den lilla strimman under rullgardinen...

JAg håller tummarna för dig oavsett vad som är på gång!

Lena

Ljuva Drömmar sa...

Grattis till ditt fattade beslut! Visst är det skönt när man känner att man har valt rätt och att älvorna står på ens sida!

Så underbart att solen har kommit tillbaka till oss. Jag sitter med frukosten i soffan oc njuter av de värmande strålarna och känner hur jag får nya krafter.

Får inspiration av dina bilder idag och får nog masa mig upp ur soffan och börja städa. För med solen så kommer ju tyvärr även dammtussarna fram...

Lycka till med ditt nya beslut, hoppas du får en solstrålande dag!

Kram Maria!

blomsterboden i skanör marie sa...

Grattis på 2års dagen, själv så firar jag 100 inlägg idag, med en liten utlottning, kika gärna in hos mig.

Trevlig helg!

Kramkram Marie

Willewira sa...

Grattis till ditt beslut och dina två år i bloggvärlden!

Solen är underbar! Även jag känner att jag lever i dag... härligt!

Lycka till med ditt beslut och fortsätt njut av det skapelsen ger oss. Idag solen imorgon något annat.

Kram
Willewira

gittan sa...

Så skönt att höra att du kommit fram till ett beslut. Tack för att du delar med dig av din Lakkrisvärld!
Kram gittan

Helen sa...

God morgon, min sköna, och grattis till dina 2 år i bloggvärlden!

Jag älskar verkligen att se alla dina fina bilder du visar och så skriver du ju ett och annat klokt ord, också! ;-)

Ha en härlig dag!
Kram!

S o F sa...

Grattis till 2-års-blogg-firandet!!

...och tack för en makalöst vacker blogg som ger mig såååå mycket njutning.

Önskar dig en fin Helg i strålande sol!

Drömmen om ett hus på landet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Drömmen om ett hus på landet sa...

Grattis till din tvååriga blogg Alltid lika vackra ting att se och titta på Trevlig helg=) Jeanette

Vida sa...

- din text idag är som att läsa i en underbar poesibok...så vackra, harmoniska och kloka ord

Gläds med dej att du har tagit beslut - tänker alltid på Barbro Hörbergs dikt "Håll alla dörrar öppna" när det är viktiga beslut som ska tas....antingen får man en kyss eller en smäll...

Kram till dej i vårsolen
Vida

Unknown sa...

Hej,

my lovely Blog with so many beutyful new pictures...

I LOVE YOUR BLOG!!!

Have a nice Weekend,

sweetly greatings, Bettina

Magdalena sa...

Söta Gúa, så fint du fångar morgonögonblicket i dina ord...Vackert, poetiskt...
Ha en underbar dag
Kram på dig min vän
Magdalena

Vita hjärtan sa...

TACK för att du delar med dig av din värld!!! Hoppas du fortsätter med det lång tid framöver =))

Kram Annemari

Anci sa...

Åh, idag känns ditt inlägg så rätt för mig. Det är dags att fatta flera beslut som jag har grubblat på länge. Men jag tror att jag är där nu, vid beslutet. Tack för att du hjälper mig att känna tillit :)

Grattis igen !!

Stor kram
Anci

Marie - Systrarna sa...

Å så spännande, att så småningom få veta vad det blev för beslut... Stort grattis till dina 2 år i bloggvärlden och lycka till med dina planer.
Stor kram/Marie

Annas skattkammare sa...

Tack för att jag får vara en del av din värld! =)
Kram /Anna

Vintage House sa...

Ett stort grattis och vad härligt att du har tagit ett beslut.
nyfiken på vad det kan vara.
kram sandr

Millygarden sa...

Grattis Gua till två år i bloggvärlden du är bäst!

Kram Marina

Mäster Henrik sa...

Sinnesrobönen- den vackraste av dom alla..

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
What an accomlishment to have been blogging for two years. Sometimes it can be hard, trying to think what to post. Your blog is so beautiful. You have such a wonderful talent.
I am pleased for you, that you have reached a desicion on something that must be very important for you to have agonised over for so long.
I wish you good luck and I will be thinking of you. XXXX

Elin | Draumesidene sa...

Gratulerer Gùa! Du gir meg så mykje vakkert! Èg elska lakkris :)

Klem Elin :)

Unknown sa...

Hello Gua! I am simply in awe every single time I come to your gorgeous blog!!!

I was wondering if it would be alright for me to use some of your beautiful pictures in my post tomorrow (on my blog French Larkspur)? Of course I will credit you and link back to your blog!! Please let me know if this would be alright :)

Hugs ~

:) T

my email address is traceyleber@ymail.com if you prefer to email me

Annas Vita Hjärtan sa...

Tack för att du fögyller min vardag med dina vackra bilder och dina vackra ord!

Varmaste kramen är din!
Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Tänkvärda ord! Kombinerat med vackra bilder, då blir det så bra så bra!
Gratulerar!
Agneta

[ c o y o t e ] sa...

Grattis! Och tack snälla du för att du delat med dig såhär långt..
Har inte följt dig så länge men ett tag.
Blir nog ett bra beslut tror jag..

Kram Mia