Just do it!

Just do it!

fredag 19 mars 2010


Bara en liten helghälsning till er alla mina underbara!
Sommarlängtan står högt i livet just nu..:)
Och så har jag planerat ett och annat projekt åt mannen, fast det vet han inte riktigt om ännu..;)

Bästa helgen till er alla med massa mys och varma stunder...

Och sommarrepris för att beskriva min längtan...

Jag längtar till...

mina Stockrosor...
Lavendeldoften...
Fjärilarnas lekar...Att möblera ute...
ligga på gräsmattan och stanna i stunden...Vit tvätt mot klarblå himmel...
höra det varma sommarregnet knastra mot taket i min uteplats...och medan jag sipprar lite vin...
konstaterar, att även regnet är vackert...
Att avsluta med ett kvällsdopp.
Och tacka för det faktum att vi alltid har en årstid att längta till...

Kram på er alla och tusen tack för alla varma hälsningar...

33 kommentarer:

Anonym sa...

UNDERBARA bilder! man blir alldeles varm och glad :-)

Trevlig helg!

Mäster Henrik sa...

nu smälte du mitt hjärta.. vilka fantastiska bilder.. platser och stunder att längta till så att det värker..!
önskar dig en skön skön helg
Magnus

Hanna sa...

Åh, vilka underbara bilder Gúa!
Längtan är om möjligt ännu större nu :)

Ha en fin helg!
Kram Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga bilder. Nu är längtan stor efter vår och sommar, vi behöver sol och värme.
Önskar dig en fin helg
Goa kramen
AnnaMaria

Home and Lifestyle sa...

What a lovely pictures...thanks for sharing!

Lovely greetings, Ingrid

mysiga heestrand sa...

Sådan längtan man får efter vår och sommar när man tittar på dina vackra bilder. Här kom solen precis och tittade fram. Nu är våren på väg.
Ha en skön helg
Kram Marita i Heestrand

Norregård sa...

Jag blir varm i själen;o)
Underbart, hade nästan glömt hur vacker sommaren är......

Ha en underbar helg!!
Det bästa till den bästa!!!

Kram Kram Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlige bilder!!! Lengter etter sommer!

Ha en underbar helg, vennen!

Klem klem
Anette:)

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken längtan......
Ha en underbar helg!
Kram Mia

Lili sa...

I just found the translator, thanks so much for that! I have been enjoying your gorgeous style and images and now I am so delighted that I can enjoy your words too! ~Lili

Tallulah's Antique Closet sa...

Those are beautiful pic's of your garden. I like a fellow gardener who lluvs to play in the soil. Have a great day. Julian

Kallholmen sa...

Visst är det så att man älskar varje årstid! Tack för fantastiska bilder.
kram caro

Marie - Systrarna sa...

Sommar, sommar, sommar - känns långt bort... Men härlig försmak i dina bilder!
Ha en myyysig kväll!
/Marie

All Seasons sa...

oooh yes I see the Spring on your blog....I like it. And your photo's are beautiful as always!!

Have a nice weekend
Hugs
Patricia

Ticking and Toile sa...

Those picture were just breathtaking....I was following you with every little breath! The outdoor pics were just gorgeous. Love the white laundry hanging in the sun....I really need to get a clothes line so I can enjoy that!

Shellagh

Margareta sa...

Oh, vilka hoppfulla bilder Du visar.
Kram Margareta

Vintage House sa...

så underbara bilder att längta till. nu börjar snön verkligen försvinna och det känns så skönt.
En ljuvlig helg till dig vännen
kram
sandra

Rosor och Spetsar sa...

Så härligt du beskriver längtan till den ljusa årstiden och tacksamhet för att året har skiftningar.
Ha en fin helg
Kramar
Annelie

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei!

Nydelig blogg du har, I love it! Jeg kommer tilbake:-)
Jeanette

Millygarden sa...

Åh så härliga bilder och doppet! Jo jag har projekt åt Gubben min ja med i helgen..blir det nått av dom får jag visa tilll veckan!

Ha en fin helg!
kram Marina

Annelie sa...

Vackert och somrigt. Stockrosor har jag aldrig prövat, kanske detta år?
Ibland talar jag inte heller om för maken. Man måste vänta på rätt tillfälle.

Bitte sa...

Halloj ! Åh vilka fina bilder du visar .Vill bara skicka en kommentar hur mycket jag älskar din blogg och dina bilder , en RIKTIG INSPIRATIONS källa./Bitte

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Den längtan delar jag helt klart med dig...!!

Ha det gott i vårsolen (skiner här)
Hälsningar Monica

Ness Lockyer sa...

Love the shot with the white washing...that screams Spring weather to me. have a wonderful weekend.
Ness xx

Vida sa...

- ja visst är det gott att längta efter något så det känns i hela kroppen...jag har satt egna vitrosa stockrosor som ska blomma i år (måtte de inte vara gula) månadssmultronen har överlevt i rabatten med lavendeln och rosenskäran ska sås om tre veckor :)) lycklig lycklig

tack Gûa för ljuvlig känsla i ord och bild...fortsatt trevlig helg
Vida

Villa König sa...

Thanks for the wonderful pictures!!! Lovely wishes Yvonne

Unknown sa...

Ack ja vännen vem längtar inte till vår och sommar......
Men vi människor längtar alltid eller ofta till något annat än nuet.....
Alla utom de som kanske bara har denna dagen.......

Oj så djup jag blev då....
Försöker bara säga att det finns massor av njutbart även en regnig dag i mars!
Men nog är livet lite lättare att handskas med då solen skiner.....

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Your images of summer are beautiful and very much what we get here in the U.K.
I can't wait for warm summery days.
Have a lovely weekend, Gua. XXXX

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilket mysigt inlägg... Sommaren i ett nötskal

Christelle sa...

Magnifiques photos qui nous prouvent que le printemps est enfin là !

Snäckskalsdalen. sa...

Jag såg allt att du hade varit med och grejat i Vakre Hjem och Interiörs senaste nummer. Mycket, mycket fint!
Vilka underbara sommarbilder.....undras när det kan bli så igen! Snart får vi hoppas!
Agneta

Atelje Skärvan sa...

Oj vad jag längtar när jag ser dina bilder.
Kram Agneta

Anci sa...

Du ökar på min längtan ! Jag hoppas på en fin sommar med många vackra minnen att ha när det blir höst igen :)

Stor kram
Anci